بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

صادرات سیمان ۷ درصد افزایش یافت

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش هفت درصدی صادرات سیمان در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد اما گفت که احتمال دارد صادرات این محصول معدنی در ماه‌های آینده کاهش یابد.
کد خبر : ۱۸۴۰۶۳
به گزارش بورس نیوز، عبدالرضا شیخان، اظهار کرد: محدودیت‌های ارزی ناشی از تحریم‌ها و افزایش هزینه حمل و نقل داخلی و بین‌المللی باعث افت میزان صادرات در ماه آبان شده است.

وی افزایش هزینه‌های حمل ونقل دریایی را عامل کاهش صادرات به مناطق دوردست و اجرای بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی را دلیل کاهش صادرات به کشورهای همسایه دانست و اظهار کرد: معاملات اقتصادی با کشورهای همسایه معمولا با ریال انجام می‌شود و تعهد ارزی باعث محدود شدن صادرات به این کشورها شده است.

شیخان با بیان این‌که مشکلات مربوط به صادرات، منعکس شده و دست‌اندرکاران این بخش به دنبال راه حل هستند، تصریح کرد: برای صنایعی مثل سیمان که حجم صادرات آن‌ها محدود و مقصد صادرات آن‌ها بیشتر کشورهای همسایه است، باید راهکار دیگری در نظر گرفته ‌شود.

به گفته دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۸۴۱ هزار تن کلینکر و سه میلیون و ۸۰۲ هزار تن سیمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۳.۶ و هفت درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان تولید کلینکر در هفت ماهه نخست سال جاری ۳۷ میلیون و ۲۸۸ هزار تن بوده که ۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است اما تولید سیمان با میزان تولید حدود ۳۳ میلیون و ۲۲۴ هزار تن، تقریبا نسبت به سال گذشته ثابت بوده است
اشتراک گذاری :
ارسال نظر