بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جایگزینی خط اعتباری جدید به‌جای سوئیفت/ تنور تحریم‌ها برای نفتی‌ها داغ نمی‌شود

دیگ تحریم‌ها این بار به داغی گذشته نبوده و بسیاری از کشورها به خرید نفت ایران ادامه داده‌اند بنابراین با برطرف شدن مشکلات سوئیفت، می‌توان مراودات بانکی را حل‌شده دانست.
کد خبر : ۱۸۳۳۶۹

حمیدرضا مهرآور کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در تحلیل شرایط بازار سرمایه اظهار کرد: روند معمول بازار سرمایه در حال طی شدن بوده و اتفاق خاصی در صنایع رقم نخورده بنابراین نوسانات بازار امری معمول و عادی بوده و باید شاخص‌ها استراحت داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص تأثیر سوئیفت بر نوسانات گروه بانکی، گفت: بسته شدن سوئیفت تاکنون تأثیری بر بازار نداشته چراکه عملاً یکی از ابزارهای به بن‌بست رسیده معاملات برای نظام بانکی در زمان تحریم‌ها بوده اما اگر سوئیفت برای بانک‌ها گشوده شود، راه معاملات و تعاملات بانکی بازشده و بانک‌ها می‌توانند از سوئیفت نفع ببرند.

وی در خصوص تحریم‌ها و تأثیرگذاری بر درآمدهای نفتی و به‌تبع شاخص‌های بورس تأکید کرد: دیگ تحریم‌ها این بار به داغی گذشته نبوده و بسیاری از کشورها به خرید نفت ایران ادامه داده‌اند بنابراین با برطرف شدن مشکلات سوئیفت، می‌توان مراودات بانکی را حل‌شده دانست.

مهرآور افزود: اگر اروپا، یک خط اعتباری یا راهکاری مانند سوئیفت برای بانک‌های ایرانی باز کند که ارتباطات بانکی طرف ایرانی با دیگر نقاط جهان ازجمله اروپا باز شود، صورت‌مسئله تحریم‌ها به‌نوعی پاک می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید درصدد ارائه راهکار و جایگزینی سوئیفت باشد تا مراودات بانکی با هزینه بالا به ضرر اقتصاد کشور تمام نشود ضمن آنکه ارتباطات مالی با طرف اروپایی و خریداران نفت حفظ شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با راه‌اندازی مرکز خدمات تل‌بانک صورت می‌گیرد؛

دریافت خدمات بانکی مشتریان بانک سامان

در راستای حمایت از فرهنگ و توسعه بانکداری الکترونیک؛

برگزاری هشتمین همایش نظام‌های پرداخت با حمایت بانک سامان

بانک سامان، خدمات شعبه‌ای را تلفنی می‌دهد؛

ارائه خدمات جدید بانک سامان

ارسال نظر