بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در گفتگو با بورس نیوز:‏

چالش ادامه حیات شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت در سال 98/ قوانین استفاده از کارت‌خوان را تغییر دهید

نیاز حوزه بانکداری الکترونیک این است که هم در حوزه قوانین مربوط به رسید کارت‌خوان‌ها و همچنین در مورد مدل اصلی ‏کسب‌وکار، نهادهای قانون‌گذار تصمیم جدید و جدی بگیرند. ‏
کد خبر : ۱۸۷۶۳۹
غفوری معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: ما اولین ‏شرکت ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در کشور هستیم. مجموعه سپ از سال 83 تأسیس‌شده و همیشه تأکید ما تمرکز بر نوآوری، ‏ارائه خدمات و راهکارهای جدید بوده است.‏
وی ادامه داد: اولین ارائه‌کننده خدمات پرداخت از طریق شرکت پرداخت الکترونیک سامان در سال 84 به شرکت رجاء بود و ‏اولین ترانزاکشن روی پوز از طریق شبکه در فروشگاه‌های شهروند از طریق شرکت ما به بازار ارائه شد.‏
غفوری با بیان این مطلب که اولین ترانزاکشن روی موبایل از طریق کد ‏USSEبا سرکد 724 با تلاش متخصصان شرکت پرداخت ‏الکترونیک سامان ارائه‌شده است افزود: خیلی از اولین‌هایی که در حال حاضر در زندگی روزمره ایرانیان در حوزه پرداخت ‏وجود دارد به دست همکاران توانمند ما به بازار ارائه‌شده است.‏
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در هر سه کانال پرداخت از طریق پوز، درگاه‌های اینترنتی و پرداخت از طریق درگاه‌های ‏موبایلی فعال هستیم. تقریباً جزو معدود پی اس پی هایی هستیم که هم‌زمان در هر سه کانال فعالیت کرده و سهم بازار مناسبی را به ‏خودمان نیز اختصاص داده‌ایم.‏
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان در مورد مشکلات حال و حاضر ‏PSPهای ایرانی برای توسعه گفت: برخلاف ‏صنایع دیگر در بحث پرداخت الکترونیک اتفاقاً زیرساخت‌های خوبی داریم. خیلی از کشورهای خارجی که با متخصصان آن‌ها ما ‏جلسه می‌گذاریم از توسعه پرداخت الکترونیک در ایران متعجب می‌شوند اما؛ چالشی که ما در سال 98 با آن روبرو خواهیم بود ‏یک چالش قدیمی است که در سال 98 خودش را به‌شدت نشان خواهد داد آن‌هم بحث مدل کسب‌وکار ما است.‏
وی تأکید کرد: در تمام دنیا خدمت گیرنده اصلی هزینه خدمات را پرداخت می‌کند یعنی در همه جای دنیا وقتی یک پذیرنده از ‏خدمات پرداخت الکترونیک و از دستگاه پوزی که دارد استفاده می‌کند کارمزد سرویسی را که دارد دریافت و پرداخت می‌کند اما؛ ‏در ایران این کارها بر عهده بانک‌های پذیرنده و بخشی هم بر عهده بانک‌های صادرکننده است.‏
غفوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم ترانزاکشن ها افزایش چشمگیری پیداکرده است، هرسال هزینه بیشتری به بانک‌ها ‏وارد می‌کند. ‏
وی افزود: در حال حاضر تنها ترانزکشنی که مصرف‌کننده نهایی خودش کارمزد پرداخت می‌کند، ترانزکشن مانده گیری است که ‏شاید بخش کوچکی از حجم کلی ترانزکشن ها در شبکه پرداخت کل کشور را به خود اختصاص دهد.‏
معاون عملیات شرکت پرداخت الکترونیک سامان اظهار داشت: با روند کنونی با توجه به اینکه هزینه‌های شرکت‌های ارائه‌کننده ‏افزایش پیداکرده است، اکثر شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت در سال 98 به مشکل بر خواهند خورد.‏

اشتراک گذاری :
ارسال نظر