تعداد بازدید : ۷۴۴
کد خبر : ۱۸۳۳۷۱
در نشست خبری مطرح شد؛
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸، از اعلام آمادگی شرکت‌های متعدد دانش بنیان حوزه فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و مخابرات برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.
به گزارش بورس نیوز، مجید تکبیری در نشست خبری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸، گفت: برای حضور مقتدر بخش خصوصی در صحنه های بین المللی و معرفی توانمندی های فعالان حوزه ICT در این نمایشگاه تمام تدابیر برای هرچه باشکوه تر نشان دادن این رویداد فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیش تر فراخوانی برای دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه ارسال شد و شرکت های متعددی در حوزه های فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند. هدف از حضور در این نمایشگاه برای این شرکت‌ها، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تکبیری با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه، دارای ظرفیت و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و قاره آفریقا روابط خوبی در حوزه صادرات برقرار است و براین اساس، تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای ثبت نام شده در اولویت قرار گرفته است.

برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ در دستور کار سازمان توسعه تجارت

همچنین محمدرضا مودودی؛ معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ در دستور کار سازمان توسعه تجارت قرار گرفته است، گفت:‌ حمایت از صنعت نمایشگاهی و ایران اکسپو ۲۰۱۸ راهبرد اصلی سازمان توسعه تجارت است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: بخش خصوصی بازیگر اصلی تجارت خارجی است و باید در کنار کسب مهارت‌های فنی و افزودن دانش و حقوق بین‌الملل، مهارت‌های لازم را در زمینه بازاریابی و مذاکره کسب کند و از نگاه سنتی و نیز فروش حجره‌ای فاصله‌ بگیرد.

مودودی در ادامه یادآور شد: باید به سمت بازارهای مدرن حرکت کنیم و با بازاریابی، ایجاد شبکه توزیع و آشنایی با حقوق بین‌الملل در جهت پیشرفت تجارت خارجی گام برداریم، اکنون ضعف‌های عدیده‌ای در این بخش داریم.

وی افزود: بهتر است که در زمینه تجارت آموزش ‌محور گام برداریم و سازمان توسعه تجارت نیز رویکرد خود را به سمت بین‌المللی‌کردن شرکت‌ها وآموزش‌های لازم در امر تجارت سوق دهد و جهت‌گیری سازمان باید به سمت تقویت شرکت‌های بین‌المللی و تقویت شرکت‌های رقابت‌پذیر تغییر پیدا کند.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: اگر بتوانیم در این بخش با برنامه‌ریزی عمل کنیم با نگاهی تخصصی به بخش تجارت می‌توانیم تحول عمده‌ای ایجاد کنیم و از رقابت‌های منفی مخربی که توسط برخی افراد که تنها نام تاجر را یدک می‌کشند و بازار تجار اصلی را نیز مخدوش می‌کنند، جلوگیری کنیم، چرا که این افراد بازار کسب‌وکار را مخدوش و آشفته می‌کنند و در برهه‌های زمانی مختلف از آب‌ گل‌آلود ماهی می‌گیرند. مسئله اشاره شده باعث خواهد شد تا تبعات منفی این اتفاق‌ها در بلندمدت به نظام اقتصادی لطمه بزند.

وی افزود: از دیگر امتیازهایی که ما داریم، صنایع تبدیلی است که همچنان در این بخش به طور کامل از ظرفیت های موجود بهره‌برداری نکرده‌ایم. به این مسائل می‌توانید موقعیت ژئوپولتیک و جغرافیایی ایران را نیز اضافه کنید چرا که کشور ما به لحاظ ترانزیتی، منطقه کانونی و نقطه استراتژیکی وضع بی‌نظیری دارد که می‌توانیم استفاده فوق‌العاده‌ای در مباحث تجاری از آن ببریم.
مودودی اضافه کرد: در مورد نقاط ضعف تجارت خارجی خود نیز باید اشاره کنم که همچنان به مقوله تجارت به عنوان یک مسئله تخصصی نگاه نکرده‌ایم و همچنان با نگاه سنتی تجارت خود را پیش می‌بریم. ما همچنان در این بخش با نگاه سنتی حرکت می‌کنیم؛ هرچند که پیشینه قابل اشاره‌ای را از تجارت در کارنامه داریم اما باید بپذیریم که بازار مدرن امروز امکانات و وضع مدرن خود را می‌طلبد ونمی‌توانیم با سبک و سیاق قدیمی نیازهای خود را پاسخگو باشیم.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد:‌ ایران برای هیچ کشوری محدودیتی در تجارت قائل نیست و اگر قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در مورد برخی از کشورها وضع می‌کند فقط به علت احترام به قوانین داخلی کشورهای همسایه و عدم مداخله‌گری یا تشدید تنش‌ها در منطقه است.
وی افزود: درهای تجارت ایران به روی همه کشورها باز است و ما از توسعه روابط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان استقبال می‌کنیم و از همه کشورها می‌خواهیم ایران را شریک تجاری باثبات خود بدانند. وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ها از ابزارهای مهم توسعه صادرات است،‌ اظهار کرد:‌ این موضوع به عنوان یکی از وظایف ذاتی سازمان توسعه تجارت تعریف شده است.
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان توسعه تجارت برای تولیدکنندگان داخلی و معرفی توانمندی‌های آنان و همکاری‌های بین‌المللی تمام تلاش خود را در جهت توسعه صنعت نمایشگاهی به کار می‌گیرد و در سال جاری نیز با وجود تمام تلاش‌های ارزی و فشارهای بین‌المللی و اقتصادی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران را برگزار خواهیم کرد.

چالش برندینگ مارکتینگ برای صادر کنندگان

قادری مدیر عامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب نیز در این نشست با اشاره به چالش برندینگ مارکتینگ برای صادر کنندگان گفت:یکی از مشکلات اساسی و غالب در اقتصاد ایران، سرمایه‌گذاری، به ویژه در بخش خصوصی است. باید شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات نیز فراهم شود. بدون افزایش سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از منابع تولید، نمی‌توان امیدی به افزایش صادرات غیرنفتی در بلندمدت داشت؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف باید ابتدا موانع سرمایه‌گذاری را از بین برد.

قاسمی فرزاد نیز با اشاره به سازو کار اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مشکلات ساختاری مربوط به صادرات غیرنفتی را می‌توان موانع اداری، خدماتی و امور گمرکی، کمبود راه‌ها و اسکله‌های مناسب، مشکلات حمل ونقل و ترخیص کالا، بی‌ثباتی قوانین و مقررات تجاری و ضعف اطلاع‌رسانی دانست که حل این موانع برخی در کوتاه‌مدت و تعدادی نیز در بلندمدت امکان‌پذیر است که می‌تواند باعث شکوفایی صادرات غیرنفتی از جمله صادرات فناوری‌های پیشرفته و خدمات فنی و مهندسی شود.

وی افزود: از میان موانع اقتصادی، به‌طور خاص می‌توان از ثبات نرخ ارز و سرکوب ارزی و موانع سرمایه‌گذاری نام برد. از آنجا که تولیدات داخلی فناوری‌های پیشرفته نیازمند واردات مواد و تجهیزات مربوطه است، نوسانات نرخ ارز مانعی برای تولیدات داخلی و در نتیجه صادرات این فناوری‌ها به حساب می آید و جو مساعد و آرام مورد نیاز برای تجارت خارجی را مختل می‌کند.
در این این جلسه طرفین شرکت کننده در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ ، ابراز امیدواری کردند که برگزاری این چنین رویدادهایی باعث رشد و بالندگی هرچه بیشتر اقتصاد ایران به خصوص در حوزه صادرات می شود. شایان ذکر است نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۸ طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ آذر در محل نمایشگاه های شهر آفتاب برگزار می شود.
دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
ببینید و بشنوید آرشیو
Array
Array
Array
گزارش مجامع
افزایش ۲۴ درصدی سود خالص

افزایش ۲۴ درصدی سود خالص "بفجر" در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته، سود خالص این شرکت 734 میلیارد تومان بوده که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی 96 است.
رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال 97 نشان دهنده افزایش 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97 است.
مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس،گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.
آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: در شرایط کنونی که تامین خوراک اصلی ترین مشکل شرکت های پتروشیمی محسوب می شود پتروشیمی نوری به دلیل اتصال به 13 پالایشگاه پارس جنوبی مشکلی برای تامین خوراک ندارد.
سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

مجمع عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام شرکت پالايش نفت اصفهان(سهامی عام) با حضور 88 درصدی سهامداران، رئيس مجمع، مديرعامل شرکت پالايش اصفهان، نماينده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد.
افزایس سرمایه

افزایس سرمایه "ومعلم" در راه است/140 کشتی تحت پوشش بیمه معلم

مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار است.
افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

در سال جاری میزان فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را تجربه کرد که این امر حاکی از آنست که تحریم ها مانعی برای پیشرفت محسوب نمی شوند.
افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته در یک ماه آینده به هیات مدیره ابلاغ و مورد بررسی قرار می گیرد.

رفع مشکل کم آبی صنعت پتروشیمی در آینده ای نزدیک/ تولید 1130848 تنی "مارون" در سه ماهه اول سال جاری

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: برای جبران کم آبی و استمرار تولید واحدهای صنعتی، مسئولین شرکت اقدام به برطرف کردن این معظل از طریق تاسیس آب شیرین کن و استفاده از آب فاضلاب شهری کردند.
پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام) در ساعت 15 مورخ 1398/04/13 با حضور صاحبان 92/88 درصد از کل سهام و با نمایندگان تام‌الاختیار آنان در محل قانونی شرکت تشکیل شد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: