بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران گفت: این همایش با هدف شناسایی نقش هلدینگ‌ها در رشد و توسعه اقتصادی کشور و نیز تامین مالی در رشد هلدینگ‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر : ۱۸۳۵۶۸

به گزارش بورس‌نیوز، محبوبه جعفری، مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران ضمن بیان خبر فوق گفت: این همایش با هدف شناسایی نقش هلدینگ‌ها در رشد و توسعه اقتصادی کشور و نیز تامین مالی در رشد هلدینگ‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هلدینگ‌ها بخش مهمی از بازار سرمایه کشور را تشکیل می‌دهند گفت: در این همایش به جایگاه مدیریت انسانی و اهمیت آن در ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها پرداخته می‌شود. این همایش بسترهای لازم برای ارتقاء آگاهی شرکت‌ها، دانشگاهیان؛ موسسات و کارشناسان از ارزش یابی هلدینگ‌ها را افزایش می‌دهد.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران در پاسخ به این پرسش که بازار سرمایه به ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها چه کمکی می‌کند؟ گفت: رابطه بازار سرمایه و هلدینگ‌ها رابطه متقابل است. بازار سرمایه تامین مالی را برای هلدینگ‌ها آسان تر کرده و در نتیجه آن رشد و توسعه بازار سرمایه و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی فراهم می‌شود.

وی از برگزاری میز صنعت هلدینگ‌ها در حاشیه و هم راستا با همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها خبر داد و گفت: در این میزصنعت از تمامی فعالان و مدیران شرکت‌های هلدینگی پذیرفته شده در بورس تهران دعوت شده تا حضور به هم رسانند.

جعفری در خصوص تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش گفت: در مجموع 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از بررسی و داوری آنها، 20 مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شده‌اند.

عضو کمیته علمی و اجرایی و نماینده بورس در همایش ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها با اشاره به اینکه در این همایش مقالات توسط طیف متفاوتی از افراد ارسال شده است، گفت: نویسندگان این مقالات از تجربه حرفه ای و دانشگاهی توامان برخوردارند. از آنجایی‌که این مقالات توسط افرادی که بر مباحث عملیاتی و تئوری اشراف دارند تهیه شده است می‌تواند به دانش‌افزایی علاقه مندان کمک کند.

حسین میرشجاعیان، معاون اقتصادی وزیر اموراقتصادی و دارایی، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس، حسن قالیباف اصل، دبیر علمی همایش، محمد ابوئی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، آرین قلی پور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران، امیرهامونی، مدیرعامل فرابورس ایران، سعید خدامرادی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به عنوان سخنرانان این همایش حضور خواهند داشت.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران حامیان مالی این همایش را فرابورس ایران، بورس کالا، تامین سرمایه‌ها، هلدینگ‌ها و حامیان معنوی هم دانشگاه‌ها و انجمن‌های حرفه ای عنوان کرد.

وی در پایان به برخی از معیارهای ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی، تامین مهارت‌های مدیریتی، مزیت‌های مالیاتی، بخش متنوع سازی و کاهش ریسک، رشد سریع و توسعه اقتصادی از جمله معیارهای اصلی ارزش‌آفرینی هلدینگ‌ها به شمار می‌رود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر