بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
رئیس اتاق اصناف فیروزکوه:

تشکیل اتاق فکر در اتاق اصناف ایران

تشکیل این اتاق فکر در راستای تعیین راهکارهایی برای حل مسائل ومشکلات و نیازمندی‌های خانواده اصنف برای اذتقای جایگاه و بهینه‌سازی عملکرد الزامی است.
کد خبر : ۱۸۳۶۹۳

به گزارش بورس‌نیوز، محمد کیا اظهار کرد: تشکیل این اتاق فکر در راستای تعیین راهکارهایی برای حل مسائل ومشکلات و نیازمندی‌های خانواده اصناف برای اذتقای جایگاه و بهینه‌سازی عملکرد الزامی است.

نماینده اتاق اصناف ایران در تهران با اعلام فعالیت بیش از ۳هزار و۵۰۰ واحد صنفی با جواز کسب در فیروزکوه، از فعالیت بی ضابطه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستانهای کوچک انتقاد کرد وافزود:متاسفانه باتوجه به افتتاح وفعالیت این فروشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط بازار واشباع فعالیت،خصوصا در شهرستانهای کوچک ومحروم؛ شاهد آسیب‌پذیری واحدهای صنفی خرد و کوچک هستیم به طوری که این واحدها توان رقابت با این فروشگاه‌ها را براساس رانت امکانات وتامین منابع فروشگاه‌های زنجیره‌ای ندارند.

وی افزود:براین اساس در سه سال فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فیروزکوه شاهد تعطیلی بیش از ۱۰۰ واحد صنفی در این شهرستان بودیم.

کیا با انتقاد از اینکه تعیین مالیات عملکرد ودریافت مالیات بر ارزش افزوده صنوف فیروزکوه براساس شرایط درآمدی و بازار تهران و توافقات با اداره دارایی در مرکز صورت می‌گیرد، ادامه داد: در شرایطی که جمعیت این شهرستان شناور بوده و به عنوان بازار درآمد صنوف فیروزکوه در زمستان نسبت به تابستان به نصف کاهش می‌یابد ولی اداره دارایی در تعیین مالیات عملکرد و مالیات برارزش افزوده این شرایط را در بر نمی‌گیرد و در کنار آن درآمد واحدهای صنفی این شهرستان را براساس درآمد بازار تهران ومرکز لحاظ می‌کند.

این فعال صنفی در خصوص مالیات برارزش افزوده نیز اظهار کرد: درحالی که طبق قانون تمام صنوف مشمول باید مجهز به صندوق مکانیزه وحسابدار ودفتر شوند، ولی این مالیات براساس صندوق تعیین نمی‌شود وبه صورت سلیقه ای تعیین ودریافت می‌شود،براین اساس ضرورت بررسی مجدد ورفع موارد ایراد وابهام توسط مراجع ذیربط احساس می‌شود.

نماینده اتاق اصناف ایران از رکود بازار وکاهش میزان کسب وکار صنوف خبر داد واضافه کرد: از هیات رئیسه دور ۷ اتاق اصناف ایران تقاضا داریم رفع مشکلات صنوف مثل تعیین مجدد سقف وحدود صنفی وپیگیری دریافت سهم اصناف از محل جرایم تخلفات صنفی در راستای حل مشکلات شدید مالی وامکانات واحدهای بازرسی اصناف را درالویت فعالیتهای خود قرار دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر