بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
رئیس سازمان صنعت سیستان و بلوچستان:

صنایع‌دستی راهی برای ماندگاری هویت و هنر ایرانی

رئیس سازمان صنعت سیستان و بلوچستان گفت: صنعت گردشگری و صنایع‌دستی برگ برنده توسعه صادرات غیر نفتی است و حمایت از صنایع‌دستی راهی برای ماندگاری هویت و هنر ایرانی است .
کد خبر : ۱۸۳۶۹۹

به گزارش بورس‌نیوز، نادر میرشکار اظهار کرد: صنعت گردشگری و صنایع‌دستی برگ برنده توسعه صادرات غیر نفتی است و حمایت از صنایع‌دستی راهی برای ماندگاری هویت و هنر ایرانی است .

وی ادامه داد : سیستان و بلوچستان از نظرگردشگری و طبیعتگردی در حد یک کشور است و به گفته مدیران میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، از پنجاه کشور دنیا در این زمینه بیشتر است.

میرشکار افزود: تنوع میراث فرهنگی از جمله شهرسوخته، کوه خواجه، قلعه ناصری، دهانه غلامان، دریای چابهار و طبیعت زیبای استان همه و همه سبب شده تا این استان از لحاظ گردشگری بی نظیر باشد و اگر چه این سرزمین کویری بوده و کویر خود نیز زیبایی خاصی دارد که می توان از این ظزفیت بیش از بیش جهت جذب توریست استفاده کرد که ارزآوری قابل توجهی برای کشور خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد: براساس تقسیم‌بندی‌های صورت پذیرفته مهمترین منابع درآمدزایی درجهان، صنایع مرتبط با نفت در رتبه اول و پس از نفت صنعت خودروسازی و در رتبه سوم صنعت گردشگری قرار دارد و هم اکنون صادرات خدمات گردشگری در 150 کشور در ردیف 5 قلم اول صادراتی قراردارد و حداقل در 60 کشور رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده که همین نکته به تنهایی مبین اهمیت آن است .

میرشکار ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در بین 10 کشور اول جهان و از نظر جذب گردشگران بین‌المللی در جایگاه 48 جهان قرار دارد .

وی در ادامه به نقش صنایع‌دستی در توسعه صادرات نیز اشاره کرد و بیان داشت: در کشورهایی که مهد صنایع‌دستی هستند تلاش می شود تا با اتخاذ تدابیر حمایتی و سیاست‌های تشویقی موجبات رشد و توسعه صادرات صنایع‌دستی فراهم شود و هم اکنون برخی کشورهای پیشرفته دنیا نیز صادرات صنایع‌دستی را مورد توجه قرار داده اند .

نادر میرشکار افزود : قطعا باید برنامه‌ریزی لازم در سازمانهای مرتبط صورت پذیرد تا بتوانیم با بازاریابی و برندسازی صنایع‌دستی نقش مهمی را در صادرات ایفا نمائیم و در این زمینه باید به مشوق‌های صادراتی پرداخت، موانع و مشکلات مربوط به بازاریابی و تبلیغات نیز مرتفع شود و ارتباط نزدیک بین تولیدکنندگان صنایع‌دستی با تجار و بازرگانان ایجاد گردد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، ابراز کرد: تشکلها و اتحادیه‌های صادراتی در این زمینه باید ایجاد شود و امکان مشارکت و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حضور مستمر در بازارهای هدف در بخش صنایع‌دستی بویژه فرش دستباف ایجاد و با کمک مالی برای بالا بردن توان رقابتی و پائین آوردن هزینه‌های صادرات شاهد رشد بیش از پیش صادرات صنایع‌دستی از استان باشیم .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس فراکسیون توسعه روستایی گفت:

معدن سنگ آهن در منطقه خوروبیابانک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:

تامین مواد اولیه، مشکل صادرات

ارسال نظر