بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
افت قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی در بازار وال استریت ادامه‌دار شد در حالی که شاخص دلار شب گذشته افتی 0.2 درصدی را پشت سرگذاشت و به کف دو هفته‌ گذشته خود نزدیک شد.
کد خبر : ۱۸۳۷۱۹

به گزارش بورس‌نیوز، افت قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی در بازار وال استریت ادامه‌دار شد در حالی که شاخص دلار شب گذشته افتی 0.2 درصدی را پشت سرگذاشت و به کف دو هفته‌ گذشته خود نزدیک شد.

در این بین، شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.9 درصدی روبرو شد و شانگهای چین با کاهش 1 درصدی مواجه شد، در این بین، اس اند پی استرالیا با افت 0.9 درصدی همراه شد و شاخص اصلی بورس کره جنوبی به دلیل روند سقوط قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی در این کشور افت 0.8 درصدی را از آن خود کرد.

در بازار سئول، قیمت سهام شرکت سامسونگ الکترونیک با افت 1.8 درصدی روبه‌رو شد و قیمت سهام شرکت هاینیکس نیز افت 2.8 درصدی را از آن خود کرد.

در این بین، قیمت سهام توکیو الکترون با افت 1.4 درصدی روبرو شد و قیمت سهام شرکت ادونتست با افت 1.2 درصدی معامله شد. از سوی دیگر، شرکت سونی نیز 2.6 درصد از ارزش سهام خود را از دست داد .

شاخص نیکی ژاپن با افت 0.9 درصدی روبه‌رو شد و قیمت سهام شرکت نیسان موتور در پی دستگیری مدیرعامل این شرکت سقوط شدید 4.3 درصدی به ثبت رساند.

ترو ایبایاشی، مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی در کارگزاری بانک یو‌بی‌اس در ژاپن در این خصوص اظهار داشت: افشا شدن حقوق نجومی مدیرعامل نیسان موتور سهامداران حقوقی این شرکت به پولشویی مظنون کرد.

این مسئله موجب ابهام در بحث حاکمیت شرکتی در ژاپن شده و سهامداران را از بازار سرمایه عقب رانده است.

در بازار ارز نیز، افت ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، سطح تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری را افزایش داد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی مبارزه با پولشویی بررسی لایحه بودجه 98

دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

نباید در بازار ارز التهاب ایجاد کرد

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری:

بورس ایده یا همان بازار دارایی فکری فرابورس

ارسال نظر