بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
رییس سابق گمرک ایران گفت:

کاهش هزینه و زمان در صادرات و واردات

رییس سابق گمرک ایران گفت: در بخش کاهش هزینه و زمان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ۷۳ و ۷۹ درصد بهبود حاصل شد.
کد خبر : ۱۸۳۹۲۲

به گزارش بورس‌نیوز، فرود عسگری در مراسم تودیع خود و معارفه مهدی میراشرفی، رئیس کل جدید گمرک که با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به اینکه گمرک ایران در ارزیابی موسسات بین المللی جایگاه مناسبی دارد گفت: در شاخص تجارت فرامرزی که از مباحث مربوط به عملکرد گمرک است ۴۵ پله ارتقا یافته و به ۱۲۱ رسیدیم.

رییس کل سابق گمرک ایران اظهار کرد: در بخش کاهش هزینه و زمان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ۷۳ و ۷۹ درصد بهبود حاصل شد و در بخش عملکرد لجستیک نیز وضعیت بهتر شد و کشور به رتبه ۶۴ در سال ۲۰۱۸ رسید و در حوزه ترخیص کالا از جایگاه ۱۱۰ به ۷۱ ارتقاء پیدا کرد.

عسگری افزود: در تحویل به موقع کالا نیز جهش خوبی داشتیم و به رتبه ۶۰ در سال ۲۰۱۸ رسیدیم. در گزارش سازمان جهانی گمرک، توانستیم مقام اول مبارزه با مواد پیش‌ساز موادمخدر در آسیا و اقیانوسیه را کسب کنیم.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه‌های ایکس‌ری در گمرکات مهم کشور گفت: ۹۵ درصد واردات تحت پوشش این تجهیزات است و در صورت اضافه شدن ۱۶ دستگاه دیگر صد در صد واردات تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

معاون سابق وزیر اقتصاد گفت: گمرک ایران از فروردین ماه به دنبال نوسانات ارزی و تحریم‌ها چالش‌هایی را داشت که با توجه به تجارب گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت. در حال حاضر با دریافت مصوباتی، امور مربوط به ترخیص کالا به خوبی انجام می‌شود.

عسگری تاکید کرد: در بحث مالیات نیز اقدامات خوبی شده و در عین حال قرار است برای فعالان واقعی اقتصادی تسهیلاتی ارایه شود و ۱۴۷ شرکت در حال حاضر از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

رییس کل سابق گمرک با اشاره به تسهیلات ترخیص نسیه کالا ادامه داد: برای ترخیص فوری کالاها نیز مهلت از یک هفته به یک ماه افزایش یافت.

وی همچنین با بیان اینکه ۸۵۰۰ کارمند در گمرکات کشور داریم، ادامه داد: در حالی که گمرک یکی از سازمان‌های پرکار است اما شاهد عدم تطبیق دریافتی کارکنان با وظایف هستیم.

عسگری خطاب به وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم آقای دژپسند به این مساله رسیدگی کند چراکه تفاوت زیادی بین حقوق کارکنان گمرک و سایر سازمان‌ها است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تصویب 20 درصدی افزایش حقوق در مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس خبر داد:

همسان‌سازی حقوق بازنشتگانی با دریافتی کمتر از 2.5 میلیون تومان

ارسال نظر