بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با توجه به اینکه استان های جنوبی قطب اقتصادی کشور هستند، تکمیل کریدور بزرگ راهی نوار ساحلی جنوب کشور نقش مهمی در ارتقای امینی حمل و نقل باری کشور خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۴۱۴۹
به گزارش بورس نیوز، خیرالله خادمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان اظهار داشت: بزرگراه بندرلنگه به پارسیان بخشی از بزرگ راه نوار ساحلی جنوب کشور است و بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی مذکور همه نوار ساحلی جنوب کشور را در بر می گیرد، افزود: این کریدور با توجه قرار داشتن منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و همچنین دسترسی به آب های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان، دارای اهمیت بسزایی است.

خادمی بیان داشت: 838 کیلومتر از این کریدور یک هزار و 700 کیلومتری، در هرمزگان قرار دارد که 487 کیلومتر آن در غرب این استان واقع ‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم اکنون از 838 کیلومتری که در هرمزگان قرار دارد، 122 کیلومتر در دست اجرا و 300 کیلومتر آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهررسازی تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سالجاری است و در این راستا تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

 یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.

طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و 700 کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره مند می شوند.

عملیات اجرایی احداث قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان و جاده و پل آبنمای ورودی شهر بندر چارک با حضور همتی استاندار هرمزگان و خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامگاه چهارشنبه هفتم آذرماه آغاز شد.

پروژه قطعه دوم از باند دوم بزرگراه بندرلنگه به پارسیان به طول 28 کیلومتر و با اعتباری افزون بر 614 میلیارد ریال احداث می شود.

این قطعه از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز و به روستای باوندان ختم می‌شود.

با بهره‌ برداری از کل 56 کیلومتر این محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری و شهرستان پارسیان در 400 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با وجود تحریم‌ها صورت می‌گیرد؛

آغاز صادرات نفت ایران به ژاپن از ماه آینده

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

صادرات سیمان ۷ درصد افزایش یافت

ارسال نظر