بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی اجرای سیاست نوسازی بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری بسیار مثبت و قابل قبول است و این مسئله می‌تواند بخشی مشکلات شهری را حل و فصل کند.
کد خبر : ۱۸۴۲۵۸

به گزارش بورس‌نیوز، مجید کیانپور با اشاره به مشکلات شهرها در حوزه بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری، گفت: قطعا در شرایط کنونی اجرای سیاست نوسازی بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری بسیار مثبت و قابل قبول است و این مسئله می‌تواند بخشی مشکلات شهری را حل و فصل کند.

وجود 127 هزار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور

نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 127 هزار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد که حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده و مابقی بافت‌های ناپایدار هستند.

بازآفرینی شهری باید محله‌محور باشد

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده این است که نوسازی و اصلاح بافت به تنهایی گره‌گشا نیست، بلکه پروژه نوسازی باید در قالب محله‌ای صورت گیرد، به این معنا که یک محله شامل خانه، معابر و خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و تمام اجزای یک محله باید مورد نوسازی و اصلاح قرار گیرد.

زیرساخت‌های محله‌ای باید متناسب با افزایش جمعیت پس از بازآفرینی ارتقا یابد

کیانپور ادامه داد: زمانی که یک بافت فرسوده نوسازی می‌شود، جمعیت آن ساختمان نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، بنابر این زیرساخت‌های محله‌ای نیز باید متناسب با افزایش جمعیت ارتقا یابد، از این رو تمام اجزای یک محله باید اصلاح و بهبود یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: طبق گزارش‌های مسئولان از میزان بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور، حدود 70 هزار هکتار نیازمند نوسازی و بازسازی فوری هستند، زیرا این مناطق به علت فرسودگی بالا در معرض خطر قرار دارند.

زندگی 19 میلیون نفر در سکونت‌های غیررسمی و فرسوده

وی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 19 میلیون نفر در سکونت‌های غیررسمی و فرسوده زندگی می‌کنند، بنابراین نوسازی بافت‌های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری می‌تواند از بروز بحران‌های جدی در حوزه شهری در صورت بروز حوادث غیرمترقبه جلوگیری کند.

اشتغالزایی برای یک میلیون نفر با اجرای طرح بازآفرینی شهری

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری ضمن نوسازی ساختمان شهرها و فضای شهری، موجب اشتغالزایی بیش از یک میلیون نفر در کشور می‌شود که باید در این عرصه تلاش و برنامه‌ریزی دقیقی صورت داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر