بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری، افزایش سه برابری هزینه حمل‌ونقل داخلی کالا را رد کرد.
کد خبر : ۱۸۴۳۱۵

به گزارش بورس‌نیوز، حسین احمدی‌زاده در رابطه با وضعیت حمل‌ونقل کالاهای برون‌شهری اظهار کرد: در حال حاضر مشکلات رانندگان و صنف حمل‌ونقل کالای برون‌شهری آن‌طور که باید رفع نشده و از مشکلات این صنف می‌توان به کمبود لاستیک، افزایش قیمت قابل توجه لوازم یدکی در پی افزایش نرخ ارز و کمبود بار به واسطه افت واردات اشاره کرد.

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری در واکنش به این موضوع که برخی می‌گویند نرخ حمل‌ونقل کالا نسبت به گذشته با رشد سه برابری همراه بوده است، گفت: هزینه حمل‌ونقل بار با وجود افزایش هزینه‌های جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تنها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعیین قیمت حمل‌ونقل بار تابع میزان عرضه و تقاضا است و هر زمانی که میزان بار افزایش یابد، نرخ حمل‌ونقل افزایش می‌یابد و در حال حاضر که با کمبود بار مواجه هستیم، نرخ حمل‌ونقل افزایش قابل توجهی نداشته است.

احمدی‌زاده حمل‌ونقل بار با قیمت‌هایی بیش از نرخ مصوب را رد کرد و گفت: در حال حاضر جابه‌جایی بار با اصطلاح پشت بارنامه‌ای که قیمت بیشتری نسبت به نرخ‌های مصوب و بدون درج در بارنامه دارد، عمومیت نداشته و احتمال داده می‌شود تنها در مسیرهایی که وسیله حمل‌ونقل کم باشد، برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی حمل پشت بارنامه به ندرت انجام شود.

رییس اتحادیه موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری خاطرنشان کرد: بازار لاستیک با کمبود مواجه است و رانندگان نمی‌توانند نیاز خود را در این بازار رفع کنند و باید عرضه لاستیک به میزانی باشد که دست افراد سودجود برای احتکار در راستای افزایش قیمت آن قطع شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر