بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
بازارهای جهانی ناامید از برقراری صلح تجاری میان چین و آمریکا

بازارهای آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی امروز کاهشی شد

نگرانی از حل بحران‌های قدیمی میان چین و آمریکا موجب شد منحنی عملکرد اقتصادی ایالات متحده در مدار منفی به سر ببرد و نگرانی از ایجاد رکود اقتصادی همه‌گیر شود.
کد خبر : ۱۸۴۴۲۸

به گزارش بورس‌نیوز، نگرانی از حل بحران‌های قدیمی میان چین و آمریکا موجب شد منحنی عملکرد اقتصادی ایالات متحده در مدار منفی به سر ببرد و نگرانی از ایجاد رکود اقتصادی همه‌گیر شود .

در این بین، شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.3 درصدی رو به رو شد در حالی که در چین تلاش شاخص‌ها برای برون رفت از محدوده منفی قابل مشاهده بود.

به این ترتیب در چین شاخص بلوچیپ CSI با عملکرد ضعیفی معاملات روز سه‌شنبه را آغاز کرد. شاخص شانگهای چین توانست کمی روند افزایشی به خود بگیر در حالی که شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با افت 0.3 درصدی همراه شد.

شاخص اصلی بورس استرالیا با رشد 0.8 درصدی همراه شد در حالی که شاخص کاسپی کره حنوبی 0.6 درصد افت کرد و نیکی ژاپن نیز 1.3 درصد منفی شد.

اما در معاملات نیمه‌شب گذشته، شاخص داوجونز با افت 1.1 درصدی رو به رو شد و شاخص اس اند پی 1.09 درصد مثبت شد. در حالی که نزدک 1.5 درصد افزایش یافت .

تحلیلگر بانک ملی استرالیا در این خصوص بیان داشت: معاملات نیمه شب گذشته بازار را با سوالات و ابهام‌های فراوانی همراه کرده است. ابهام بر سر این که آیا چین و امریکا می‌توانند در 90 روز آینده مشکلات اقتصادی خود را با یکدیگر فیصله دهند یا نه به نظر می‌رسد جزئیات بیشتری از پیشرفت روند صلح تجاری میان دو کشور برای افزایش امیدواری به بازار نیاز است.

با نزدیک شدن به مهلت 90 روزه ما بین چین و آمریکا برای ایجاد صلح تجاری که در تاریخ اول دسامبر روزشمار خود را آغاز می‌کند، ابهامات جدید بر سر حل این بحران‌ها آغاز می‌شود.

علاوه بر این، هیچ کدام از تعهداتی که مقامات آمریکا اعلام داشتند توسط چین اعلام نشده است که از آن جمله می‌توان به کاهش 40 درصدی تعرفه بر واردات خودرو اشاره داشت. به نظر می‌رسد تناقض‌های شدیدی بین دو کشور در خصوص صلح تعرفه ای وجود دارد .

نیک ویدال، تحلیلگر کارگزاری راکوتن در استرالیا در این خصوص اشاره داشت: نکته نگران کننده بازار در اوضاع کنونی این است که با این روند آشتی بین دو کشور می‌توان به رشد موقتی بازار امیدوار بود . به این ترتیب دوباره بازار باید به دو سه هفته گذشته در روزهای مثبت بازگردد و دوباره به روند کند رشد اقتصادی در دنیا خیره شویم.

پس از نشست بین دو کشور در بوینس ایرس، چین متعهد شد که تمامی محدودیت‌های تجاری خود اعم از وضع تعرفه‌ها و محدودیت‌های تجاری دیگر را که شامل تعرفه 40 درصدی بر واردات خودرو می‌شد منحل کند و به صفر برساند.

به این ترتیب، پس از این نشست میان دو کشور مقرر شد تا آمریکا بتواند در برخی شرکت‌های چینی سهم حداکثری داشته باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر