بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

کاهش نرخ دلار از 8هزار تومان به 5700 تومان در سال آینده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا نرخ دلار برای سال آینده را 8 هزارتومان اعلام کردند، اما بعد از گذشت چند روز مشخص شد که این نرخ به 5 هزارو 700 تومان کاهش یافت.
کد خبر : ۱۸۴۶۲۵

به گزارش بورس نیوز، محمد حسن‌نژاد با اشاره به تعیین نرخ دلار در لایحه بودجه سال 98 اظهار کرد: در ابتدا نرخ دلار برای سال آینده را 8 هزارتومان اعلام کردند، اما بعد از گذشت چند روز مشخص شد که این نرخ به 5 هزارو 700 تومان کاهش یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعیین نرخ 5 هزارو 70 تومان، بیان داشت: این نرخ باعث ایجاد رانت می‌شود و مجدد شاهد فساد خواهیم بود، دو نرخی کردن دلار به نفع اقتصاد کشور نیست، باید یک نرخ در نظر گرفته شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس دهم با اشاره به نرخ دلار نیمایی، گفت: به نظر من باید نرخ دلار نیما را برای نرخ دلار در بودجه سال 98 در نظر گرفت، اگر 2 نرخ وجود داشته باشد، برخی از رانت و قدرت خود برای دست یابی به نرخ دولتی تلاش می‌کند که باعث فساد در کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: دو نرخی بودن دلار آن هم تفاوت بین دلار نیما و دلار بودجه باعث ایجاد فساد و رانت می‌شود.

حسن‌نژاد در ادامه با اشاره به کاهش درآمد نفتی کشور در سال آینده بیان کرد: دولت برای جبران کاهش درآمد نفتی کشور به دنبال افزایش درآمد مالیاتی است که باتوجه به شرایط اقتصادی امکان افزایش درآمد مالیاتی نیست.

این نماینده مجلس گفت: مالیات یعنی به رگ نگاه می‌کنی خون بگیری، موضوع این است که دیگر در رگ های مردم خونی باقی نمانده که بخواهیم از آن خون بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکید بردرآمد مالیاتی غلط است مگر اینکه از فرار مالیاتی جلوگیری شود و از آنهایی که فرار کرده‌اند مالیات بگیریم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دبیر کارگروه سلامت نظام اداری شرکت نفت خزر گفت:

دستیابی به روش‎های موثر برای مفاسد احتمالی

رئیس کمیسیون رقابت‌پذیری،خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران گفت:

پیش‌نویس دو لایحه شفافیت و تعارض در دولت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
بخاطر همینه که مالیات حقوق رو تا35درصد افزایش دادند