بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
بدترین هفته معاملاتی داوجونز به ثبت رسید؛

آمار ضعیف واردات و صادرات چین در ماه نوامبر

آمار ضعیف واردات و صادرات چین در ماه نوامبر نشان از گسترش رکود اقتصادی در یکی از بزرگترین کشورهای اقتصادی در دنیا داشت.
کد خبر : ۱۸۴۶۴۲

به گزارش بورس‌نیوز، آمار ضعیف واردات و صادرات چین در ماه نوامبر نشان از گسترش رکود اقتصادی در یکی از بزرگترین کشورهای اقتصادی در دنیا داشت.

بر اساس آمار منتشر شده، صادرات در ماه نوامبر در این کشور با رشد 5.4 درصدی نسبت به یک سال گذشته همراه بوده است این عدد در اقتصاد چین نشان دهنده ضعیف ترین عملکرد و تراز تجاری این کشور بوده است. در حالی، کاهش 3 درصدی صادرات نسبت به ماه مارچ به ثبت رسید که نسبت به پیش بینی کارشناسان 10 درصد فاصله دارد.

رشد میزان واردات در این کشور 3 درصد بوده است و کمترین میزان نسبت به نوامبر سال 2016 بوده است. در این میان، افت میزان واردات سنگ آهن و کاهش تقاضا برای آهن نیز نشان دهنده کاهش میزان ساخت و ساز و وجود رکود اقتصادی در کشور اژدهاست.

بر این اساس، طی این آمار اقتصادی، صادرات چین رشد 5.4 درصدی داشته است در حالی که انتظار کارشناسان رشد 10 درصدی بوده است. واردات این کشور نیز رشد 3 درصدی داشته است که پیش بینی کارشناسان رشد 14.5 درصدی بوده است.

اما در بازار آمریکا نیز اوضاع وخیم گزارش شده است و انتشار آمار نرخ بیکاری سرمایه گذاران را از بازار سهام دور کرده است و به این ترتیب شاخص داوجونز بدترین عملکرد هفتگی خود را به ثبت رساند.

افت شدید 4.4 درصدی شاخص داوجونز در معاملات هفته گذشته به ثبت رسید در حالی که در روز جمعه این متغیر افت 2.1 درصدی داشته است.

آمار اشتغال نامناسب آمریکا در ماه نوامبر نشان از این داشت که میزان اشتغالزایی 155 نفر بوده است در حالی که پیش‌بینی اقتصاددانان ایجاد 200 هزار شغل جدید بوده است .

دستمزدها طی این آمار نه تنها رشد نداشته بلکه کاهش 0.1 درصدی نیز داشته است .

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دومین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید:

ثبت افت شاخص‌های اصلی در معاملات سهام بازار ژاپن

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

حضور 14 سرمایه‌گذار خارجی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری

ارسال نظر