بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تصمیمات با اکتان بالا برای تحرک شاخص بازار/ معافیتی که شاخص را شارژ کرد

کارشناس بازارسرمایه گفت: امروز شاخص بازار سرمایه نسبت به تصمیم اوپک در خصوص دلیل معافیت ایران از کاهش تولید نفت واکنش مثبت نشان داد و روند صعودی را در پیش گرفت.
کد خبر : ۱۸۴۶۴۳

Image result for ‫اوپک‬‎

به گزارش بورس نیوز، در جریان دادوستدهای امروز تالار شیشه ای یک میلیارد و 244میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 338میلیارد تومان در 120هزار نوبت دادوستد شد و شاخص بورس نیز با رشد 223واحدی در ارتفاع 167 هزار و 83واحد قرار گرفت.

در این خصوص سید کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری رضوی به بورس نیوز گفت: به دلیل معافیت ایران از کاهش تولید نفت در اوپک شاخص بازار سرمایه نیز امروز روند صعودی را در پیش گرفت.

وی بابیان اینکه بازار امروز در وضعیت تعادل قرار گرفت، افزود: نااطمینانی از بازار خارج شده و به دلیل وجود ثبات در قیمت جهانی نفت و کامودیتی ها بازار نیز در وضعیت ثبات قرار گرفت.

خانزاده با اشاره به اینکه گروه پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها نیز از روند نزولی خارج می شود، ادامه داد: از روز دوشنبه که بازارهای جهانی مجددا بازگشایی می‌شوند این دو گروه نیز روند صعودی را در پیش خواهند گرفت.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معافیت ایران از کاهش تولید نفت نیز گفت: روز دوشنبه وضعیت خرید و فروش نفت در بازارهای جهانی مشخص خواهد شد اما افزایش قیمت این محصول به بیش از 60 دلار شود مانعی برای ریزش قیمت سایر محصولات پتروشیمی مانند متانول، اوره و غیره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه خودروسازی نیز تازمان قطعی شدن افزایش نرخ محصولات توسط وزارت صنعت روند صعودی را طی می کند، افزود: دیگر گروه‌ها نیز به دلیل جو کلی بازار از حالت نزولی خارج شده و روند مثبت را در پیش خواهند گرفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

فروش فوری خودرو و تعهدات خودروسازان

در هفته گذشته اتفاق افتاد؛

کاهش میانگین هفتگی قیمت سبد نفتی اوپک

از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت اتفاق افتاد؛

انتصاب ناظر ارشد اجرای ماده 9

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بورس آنالایزر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
کارگزاران معمولا نظر مثبتی نسبت به بازار و آینده ی آن دارند .