بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
توکا رنگ فولاد سپاهان، محصولات خود را به شرکتهای فولاد مبارکه(مشتری اصلی) ،هفت الماس قزوین ،گالوانیزه سمنان ،آلومینیوم پارس عرضه می نماید و با توجه به افزایش قیمت ارز، سود سال 97 خوب و پیش بینی از سود سال 98 این مجموعه بسیار مثبت است.
کد خبر : ۱۸۴۷۲۸



معرفی شرکت

تاریخچه

شرکت توکارنگ فولاد سپاهان(سهامی عام) در راستای تولید و تامین رنگ،ورق رنگی در داخل کشور و بومی سازی این تکنولوژی و قطع وابستگی شرکت فولاد مبارکه به خارج از کشور در سال 1385 تحت شماره 28565 در اداره ثبت شرکتهای اصفهان به ثبت رسید و مشغول به فعالیت گردید و در سال 1394 با تایید سازمان بورس اوراق بهادار موفق به ورود به بازار سرمایه شد. در ابتدای فعالیت شرکت توکارنگ فولاد سپاهان (سهامی عام) تحت نام شرکت توکا خودرنگ مشغول به انجام عملیات تامین رنگ فولاد مبارکه بصورت بازرگانی بوده است اما با توجه به تغییر ترکیب سهامداری و تکلیف به تولید از سوی مدیریت وقت شرکت، از ابتدای سال 1386 رسما تکنولوژی ساخت رنگ کویل کوتینگ بومی سازی گردید و محصولات خود را به شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، هفت الماس قزوین، گالوانیزه سمنان ، نورد آلومینیوم اراک، آلومنیوم پارس و .. عرضه نموده است و از سال 1395 نیز موفق به تولید و عرضه انواع کفپوش های صنعتی و دکوراتیو گردیده است.

موضوع فعالیت

تولید و تامین رنگهای صنعتی برای مصارف گوناگون / بازاریابی جهت فروش محصولات تولیدی از قبیل پوشش های صنعتی

سرمایه

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 3000 میلیون ریال (شامل تعداد 3.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 70.000 میلیون ریال در پایان سال مالی 1396 تحقق یافته است.


ترکیب سهامداران
سهامداران دارای مالکیت بیش از 3% در پایان سال مالی 1396 به شرح  زیر است:



ظرفیت شرکت و جایگاه شرکت در داخل

صنعت رنگ و رزین با 120 واحد تولید رزین با ظرفیت اسمی 750.000 تن در سال و 350 واحد تولید رنگ با ظرفیت اسمی 900.000 تن در سال در کشور در حال فعالیت می باشد.(گرچه در حال حاضر پتانسیل فعال این صنعت در حدود 30 درصد از ظرفیت اسمی اعلام شده می باشد.)

محصولات صنعت رنگ با دارا بودن طیف وسیعی از کاربردها، دارای طبقه بندی های متنوعی می باشد ولی به صورت خلاصه می توان آنها را به شکل زیر دسته بندی نمود:

-رنگ های ساختمانی. رتبه اول در حجم تولید و مصرف در کشور

-رنگهای صنعتی. رنگ خودرویی، رنگ کویل، رنگهای ضد خوردگی

-رنگهای صنایع چوب

-رنگهای پودری

امروزه یکی از قابل توجه ترین کاربردهای رنگ در صنایع تولید ورق رنگی می باشد. در حال حاضر حدود 350 واحد تولیدی عضو اتحادیه رنگ و رزین در کشور وجود دارند که متاسفانه به همین تعداد هم واحد بدون مجوز در کشور مشغول به فعالیت می باشند. سرانه مصرف رنگ در ایران بسیار پایین است. در حال حاضر سرانه مصرف رنگ در ایران چهارکیلوگرم به ازاء هر نفر می باشد در حالیکه میانگین جهانی 8-10 کیلوگرم است. امروزه تنها 30-40 درصد رنگ های مصرفی در کشور رنگ های دوستدار طبیعت و محیط زیست است. ایران به رغم برخورداری از مزیت رقابتی در تولید رنگ، میزان صادرات بسیار پایین و به مقاصد صادراتی کشورهای همسایه محدود شده است. ایران در حوزه رنگ، چسب و رزین مزیت های خوبی دارد اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ساختارهای پیچیده بوروکراسی کشور، روند کند تصمیم گیری از رشد قابل توجهی در این حوزه برخوردار نمی باشد. با توجه به مشکلات موجود در اقتصاد داخلی با وجود صادرات اندک همچنان رکود نسبی در این صنعت قابل مشاهده است و تولیدکنندگان همچنان با کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه وارداتی جهت کاهش بهای تمام شده دست به گریبان هستند.

روند سودآوری شرکت:



طبق برآورد کارشناسی برای پایان سال مالی 97 ،سود خالص در محدوده 7.5 میلیارد تومان می باشد.
جهت برآورد سود سال مالی 98 ، مقدار تولید این سال برابر با مقدار تولید کارشناسی سال 97 و نرخ فروش شش ماهه دوم سال 97 برای کل سال 98 در نظر گرفته شده.این میزان افزایش برای محاسبه بهای تمام شده نیز در نظر گرفته شده تا نهایتا سود کارشناسی سال 98 در محدوده 10 میلیارد تومان برآورد گردد.


تولید:



فروش شرکت:

این شرکت محصولات خود را به شرکتهای فولاد مبارکه(مشتری اصلی) ،هفت الماس قزوین ،گالوانیزه سمنان ،آلومینیوم پارس و..... عرضه می نماید. با توجه به افزایش نرخ فروش این شرکت در ماه های شهریور و مهر ماه و شفاف سازی شرکت مبنی بر شرکت در مزایده فولاد مبارکه از یک سو  و افزایش نرخ ارز از سوی دیگر شاهد رشد سود آوری شرکت برای امسال و سال مالی آینده خواهیم بود.

بهای تمام شده


مواد اولیه مورد نیاز شرکت  در 6 ماهه اول سال  شامل 30% مواد داخلی و 70 درصد مواد وارداتی بوده است. بنابراین هزینه های شرکت تاثیر مستقیمی از افزایش نرخ ارز می پذیرد.

نتیجه گیری:
به نظر می رسد با لحاظ p/e ، 4 و گذشت 9 ماه از سال ، محدوده ارزش بازار سهم در این مقطع از سال با توجه به سود 7.5 میلیارد تومانی در محدوده  35 تا 40 میلیارد تومان قرار بگیرد. با توجه به رشد شرکت و سود سال مالی 98 شرکت محدوده 60 میلیارد سقف قیمتی قابل تصور برای ارزش بازار شرکت باشد.

تهیه و تنظیم  توسط خانم عطیه کهتویی کارشناس سرمایه گذاری شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سلام
خدا لعنت کنه مسئولین شرکت رو
تمام سرمایه ام در این شرکت از بین رفت
نه حقوقی دارد نه هیچ
یکماهه که روزی 5درصد ضرر می کنم
زندگی کارگر رو نابودکردن و بی تفاوت بودن حماقته
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سلام
خدا لعنت کنه مسئولین شرکت رو
تمام سرمایه ام در این شرکت از بین رفت
نه حقوقی دارد نه هیچ
یکماهه که روزی 5درصد ضرر می کنم
زندگی کارگر رو نابودکردن و بی تفاوت بودن حماقته
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سلام
خدا لعنت کنه مسئولین شرکت رو
تمام سرمایه ام در این شرکت از بین رفت
نه حقوقی دارد نه هیچ
یکماهه که روزی 5درصد ضرر می کنم
زندگی کارگر رو نابودکردن و بی تفاوت بودن حماقته