بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کرمان گفت:

صادرات فرش دستباف کرمان به 66کشور دنیا

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کرمان گفت: هم اکنون فرش دستباف کرمان به 66 کشور دنیا صادر می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۷۸۰

به گزارش بورس‌نیوز، محمدرضا خواجویی در جلسه کمیته فرش دستباف استان کرمان که با محوریت بررسی مسایل و مشکلات فرش دستباف برگزار شد،وی با بیان این مطلب که 8 اتحادیه فرش دستباف در سطح استان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: هم اکنون فرش دستباف کرمان به 66 کشور دنیا صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمان کاهش تقاضای فرش در دنیا، عدم سلیقه‌یابی و استفاده از نقشه‌های قدیمی، از مهمترین عواملی کاهش صادرات فرش کرمان برشمرد و عنوان کرد: کشورهای رقیب روی طرح و نقشه‌های فرش کرمان کار کرده اما کیفیت فرش ما را ندارند.

خواجویی با بیان این مطلب که برخی‌ها متاسفانه فقط به تولید فرش بدون در نظر گرفتن کیفیت توجه می‌کنند، تصریح کرد: باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت و بازارهای هدف فرش کرمان را مشخص کنیم ضمن آنکه بایستی هدفمند در بازارهای جهانی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد طبیعی و باکیفیت مورد توجه خارجی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: 359 میلیون دلار میزان صادرات فرش دستباف سال 95 کرمان بوده است که از نظر وزنی 13 درصد و به لحاظ ارزشی 23 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر