بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
در پی افزایش 19 واحدی آیفکس رخ داد؛

شاخص کل فرابورس ایران بالاتر از 1857 واحد

معاملات مثبت در دو نماد «ذوب» و «مارون» در مجموع منجر به اهرم مثبت 17 واحدی بر شاخص کل و مانع از تاثیر منفی بیشتر نماد «میدکو» بر این نماگر شد.
کد خبر : ۱۸۴۷۸۱

به گزارش بورس‌نیوز، معاملات مثبت در دو نماد «ذوب» و «مارون» در مجموع منجر به اهرم مثبت 17 واحدی بر شاخص کل و مانع از تاثیر منفی بیشتر نماد «میدکو» بر این نماگر شد.

رصد نمادهای فرابورسی در روز جاری بیانگر آن است که نماد «توریل» امروز بیشترین افزایش و نماد «قشیر» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و سه نماد «مادیرا»، «ذوب» و «کگهر» پُربازدیدترین‌ها لقب گرفتند.

نگاهی به معاملات سهام در دو بازار اول و دوم نشان دهنده آن است که امروز 68 میلیون سهم به ارزش 251 میلیارد ریال در بازار اول و 515 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 390 میلیارد ریال در بازار دوم میان معامله گران دست‌به‌دست شد که در این میان نماد «ذوب» با حجم معاملات بیش از 255 میلیون سهمی به ارزش بیش از 520 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را از آن خود کرد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان یعنی «بساما» متعلق به بازار اول به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز چهارشنبه 21 آذرماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

به‌علاوه، در روزی که گذشت 309 میلیون سهم به ارزش 702 میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد.

از طرف دیگر، در بازار ابزار‌های نوین مالی امروز 20 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 157 میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) جا‌به‌جا شد که «اخزا708» بیشترین ارزش معاملاتی را در میان اوراق بدهی در اختیار گرفت.

در نهایت در روزی که گذشت بیش از 911 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 499 میلیارد و 831 میلیون ریال در مجموع بازار‌های نُه‌گانه فرابورس ایران معامله شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر