بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ادامه افت خودروسازان در روزهای سرد بازار/ چشم امید بانکی‌ها به افزایش سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: همواره تعدادی نظر مخالف و موافق درخصوص بحث افزایش قیمت خودروسازها مطرح است.
کد خبر : ۱۸۵۰۳۵
ادامه افت خودروسازان در روزهای سرد بازار
فرشید اردبیلیون جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در گفت‌و‌گو با بورس نیوز درخصوص ارزیابی قرمزپوش بودن خودرویی‌ها گفت: تعدادی نظر مخالف و موافق درخصوص بحث افزایش قیمت خودروسازها مطرح است و عده‌ای همواره 5 درصد پایین‌تر از بازار می‌توانند خودروهایی را که مشمول قیمت‌گذاری نیستند در بازار بفروشند.

وی با بیان اینکه در این خصوص هنوز اعلام رسمی نشده اما تعدادی با این قیمت‌ها شروع به فروش کردند گفت: در کنار این موضوع تعدادی از خودروسازان با افت تولید مواجه بودند.

جهانی افزود: در آماری که به بورس دادند و از بعضی از افراد هم شنیده شده به روایتی 40 تا 57 درصد افت تولید داشتند و هدف شان این است که در مرحله اول، تولید را به رقم های قبلی برسانند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک مشکل بحث قیمت‌هایی است که هزینه‌های آن بالا رفته و دیگری بحث کاهش تولید آنها است. 

کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: از سوی دیگر باید درخصوص بانکی‌ها هم که منتظر افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و تسعیر نرخ ارزشان هستند تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: درخصوص کالایی‌ها، امروز و دیروز بازارهای بین المللی تعطیل بوده و بورس کمی آرام می‌شود ولی اینجا هم بحث دلار نیما و سنا وجود دارد که ظاهرا به حدود تک نرخی رسیده و این بدین معناست که بازار آزاد که پایین آمده با «نیما» و «سنا» و هزینه‌های مربوطه در حال تک نرخی شدن است.

وی با اذعان به این نکته که هدف بانک‌مرکزی همین بوده و دنبال تک نرخی شدن است گفت: اگر قیمت سامانه نیما را با بازار آزاد یکی کنند این امر برای کالایی‌ها خوب است، همچنین منتظر گزارشات  9 ماهه هستیم و تا چند روز آینده بر اساس گزارشات 9ماهه به همراه آمار تولید یک ماه اخیر خیلی بهتر می توان در این خصوص تصمیم‌گیری کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

زیان ایران خودرو گریبان بازار را گرفت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

سدی پیش‌روی کامودیتی‌ها / ابزارهای نوین مالی در دسترس فعالان بورس

در مجتمع فنی تهران انجام میگیرد؛

برگزاری پکیج عالی سرمایه‌گذاری در بورس

ارسال نظر