بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن گفت:

راه‌اندازی آتی سهام، گامی بزرگ در جهت توسعه محصول بورس

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن گفت: با توجه به راه‌اندازی معاملات آنلاین آتی سبد ۳۰ شرکت فعال بورس تهران باید گفت این اقدام گامی بزرگ در جهت توسعه محصول بورس و پاسخگویی به سلایق و ترجیحات ریسک سرمایه‌گذاران است.
کد خبر : ۱۸۵۱۴۵

به گزارش بورس نیوز، محسن فاضلیان اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی معاملات آنلاین آتی سبد ۳۰ شرکت فعال بورس تهران باید گفت این اقدام گامی بزرگ در جهت توسعه محصول بورس و پاسخگویی به سلایق و ترجیحات ریسک سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: بدیهی است سرمایه‌گذاری در آتی کالا و آتی تک سهم، ریسک بیشتری دارد و ممکن است سرمایه‌گذارانی بخواهند علاوه بر استفاده خاصیت اهرمی معاملات اهرمی با ورود به سرمایه‌گذاری در قراردادهای آتی سهام به شکل سبد و بدره سهام ریسک خود را تعدیل کنند.

به گفته فاضلیان، چشم‌انداز بازار سرمایه تا سررسید این قرارداد یعنی نوزدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ می‌تواند تعیین کننده رونق معاملات این ابزار جدید باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن توضیح داد: نکته‌ای که باید توجه داشت این است که سرمایه‌گذاران به خصوص سرمایه‌گذاران حقیقی فعال در بورس هنگام تصمیم برای ورود به این سرمایه‌گذاری و اتخاذ موقعیت فروش و یا خرید سبد سهام باید خاصیت اهرمی بودن این سرمایه‌گذاری را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: هنگامی که خریدار از افزایش قیمت تسویه دارایی پایه و فروشنده از کاهش قیمت تسویه سود می‌برند، باید در نظر داشته باشند که سود و زیان آنها به صورت تصاعدی و صرف نظر از خالص آورده ایشان محاسبه و به صورت روزانه حساب های بانکی ایشان تعدیل می‌شود.

فاضلیان گفت: در معاملات آتی سبد سهام ۳۰ شرکت برتر سرمایه‌گذار با پرداخت ۲۰ درصد ارزش معامله از سود و یا زیان ۱۰۰ درصد ارزش معامله برخوردار می‌شود و زیان سرمایه‌گذار از حساب بانکی عملیاتی وی در پایان روز معاملاتی کسر و سود وی نیز به صورت روزانه به حساب بانکی عملیاتی که مخصوص این عملیات تاسیس شده است واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تاکید کرد: نکته‌ای که باید سرمایه‌گذاران به آن توجه داشته باشند این است که علاوه بر خاصیت اهرمی این گونه معاملات باید به چگونگی تسویه در سررسید قرارداد نیز تسلط اطلاعاتی داشته باشند.

وی یادآور شد: به جهت رعایت مسائل شرعی و تطبیق ابزار طراحی شده با موازین شرعی، تحویل فیزیکی دارای پایه به عنوان یکی از گزینه ها پیش بینی شده اما باید توجه داشت تقریبا تمامی قراردادهای آتی در سطح دنیا در سررسید به صورت نقدی تسویه می‌شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر