بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت‌های چارتری بود که این شرکت‌ها در آن دوران بدون ضابطه نسبت به افزایش قیمت اقدام کردند، این در حالی است که فعالیت چارترها به ضرر صنعت هوایی کشور بوده و فعالیت آن‌ها باید متوقف شود.
کد خبر : ۱۸۵۱۳۲

به گزارش بورس‌نیوز، سیداحسن علوی، درباره رویکرد بانک مرکزی در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، گفت: دولت در سال گذشته اقدام به قطع یارانه و سوبسید ایرلاین‌ها کرد که این مسئله موجب افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما شد.

تأثیر مستقیم فعالیت شرکت‌های چارتری در افزایش قیمت بلیط هواپیما

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت بلیط هواپیما، فعالیت شرکت‌های چارتری بود که این شرکت‌ها در آن دوران بدون ضابطه نسبت به افزایش قیمت اقدام کردند، این در حالی است که فعالیت چارترها به ضرر صنعت هوایی کشور بوده و فعالیت آن‌ها باید متوقف شود.

وی افزود: بر اساس آمارها بیش از 55 درصد هزینه‌های ایرلاین‌ها، هزینه‌های ارزی است، بنابر این تخصیص ارز با قیمت مناسب برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است.

تعلل در تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها؛ تأمین بخشی از ارز مورد نیاز از بازار آزاد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در چند ماه گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که به ایرلاین‌ها ارز نیمایی اختصاص می‌دهد، اما متأسفانه در عمل، این موضوع محقق نشد و بخش قابل توجهی از شرکت‌ها نتوانستند ارز نیمایی به دست آوردند، در نهایت موجب شد که برخی از ایرلاین‌ها مجبور شوند که از بازار آزاد اقدام به تأمین ارز کنند.

وی گفت: البته با کاهش قیمت ارز در یک ماه اخیر به تبع مشکلات ایرلاین‌ها نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت، اما باز هم این شرکت‌ها برای تداوم فعالیت به کمک دولت نیازمند هستند.

دولت باید برای کنترل بازار پروازهای هوایی، به ایرلاین‌ها یارانه اختصاص دهد

علوی تصریح کرد: به نظر من دولت باید برای کنترل بازار پروازهای هوایی، به ایرلاین‌ها یارانه اختصاص دهد، از این رو تخصیص ارز نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند به افزایش آرامش و ثبات در این عرصه کمک کند.

بحران در کمین ایرلاین‌ها؛ صنعت هوایی کشور نیازمند حمایت دولتی است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش حدود 20 درصدی پروازهای داخلی نشان می‌دهد که حجم مسافران نسبت گذشته کاهش محسوسی داشته است، از این رو اگر دولت اقدام قابل قبولی در عرصه حمایت از ایرلاین‌ها صورت ندهد، قطعا این شرکت‌ها بیش از پیش آسیب خواهند دید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق اصل 44 قانون اساسی باید انجام شو د؛

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:

تبعات انحصاری شدن پروازهای هوایی استان ها

یکی از ایرادات جدی نمایندگان و کارشناسان؛

عدم تاثیرگذاری ارز دولتی بر قیمت کالاهای اساسی

ارسال نظر