بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: نخستین واحد بازیافت گوگرد فاز ۱۳ با هدف جلوگیری از سوزاندن گازهای اسیدی در مشعل‌های پالایشگاه، راه اندازی شد.
کد خبر : ۱۸۵۴۲۱

به گزارش بورس نیوز، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: نخستین ردیف واحد ۱۰۸ بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳ با تلاش شبانه‌روزی نیروهای متخصص در بخش کارفرمایی و پیمانکار این بخش عملیاتی شد و با ارسال ۶ تن بر ساعت گاز اسیدی به کوره واکنش در مدار تولید قرار گرفت.

وی با بیان این‌که واحد بازیافت گوگرد یکی از واحدهای مهم زیست‌محیطی در طرح‌های پالایشگاهی به شمار می‌رود و در فاز ۱۳ با برنامه‌ریزی مناسب به همراه ردیف‌های شیرین‌سازی گاز به بهره‌برداری رسیده، افزود: هم‌اکنون گاز اسیدی ردیف‌های نخست و دوم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ به مقدار ۲۵ تن بر ساعت با غلظت ۲۰درصد سولفید هیدروژن به واحد ۱۰۸ بازیافت گوگرد این پالایشگاه ارسال می‌شود.

به گفته مجری طرح توسعه فاز ۱۳، گوگرد استحصال شده از این واحد نقش بسیار مهمی در حذف آثار مخرب زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کند.

وی افزود: با تکمیل واحدهای بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳، ظرفیت تولید گوگرد در این پالایشگاه به حداکثر ۴۰۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

طرح توسعه فاز ١٣ به منظور برداشت روزانه ٥٦ میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان پارس‌جنوبی طراحی شده و با پایان توسعه آن، روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن پروپان و بوتان، تولید خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر