بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت:

بهره‌مندی 341 روستای لرستان از نعمت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از گازرسانی بی‌وقفه شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: ۳۴۱ روستای استان لرستان نیز به‌زودی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر : ۱۸۵۸۰۱

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا لطفعلیان درباره گازرسانی شهری و روستایی استان لرستان گفت: این استان ۲۷ شهر دارد که تاکنون ۲۶ شهر گازرسانی شده است، همچنین از مجموع ۲ هزار و ۸۳۹ روستای لرستان، تاکنون یک هزار و ۴۰۰ روستا گازرسانی شده‌اند.

وی با بیان این‌که یک هزار و ۵۶۹ روستا در لرستان قابلیت گازرسانی دارند، افزود: گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان در یک سال اخیر انجام شده است و اکنون عملیات گازرسانی به حدود ۳۴۱ روستا را در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان این‌که عملیات گازرسانی به آخرین شهر باقی‌مانده استان، یعنی شهر شول‌آباد به‌زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

لطفعلیان درباره گازرسانی به بخش بیرانوند شمالی توضیح داد: تاکنون هیچ وقفه‌ای در گازرسانی روستایی استان لرستان به وجود نیامده است. بخش بیرانوند شمالی نیز شامل ۳۶ روستا با جمعیت ۸۴۹ خانوار است که برای گازرسانی به حدود ۸۰ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، بنابراین به ازای هر خانوار ۹۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد که این رقم مطابق قانون گازرسانی در سال‌های گذشته، مقرون به صرفه نبوده است.

وی تصریح کرد: اکنون عملیات طراحی گازرسانی به این روستاها به پایان رسیده و انتخاب پیمانکار به‌زودی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، منبع تامین مالی طرح‌های گازرسانی روستایی از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ تامین می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر