بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
خریدار «جورا» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یک دارایی فکری با شمایل جوراب مقاومتی آبی!

خرید «جورا» توسط سپیدتن پرنیان قطعی شده و پس از قطعیت معامله دارایی های فکری، دیگر معامله ای روی نماد درج نخواهد شد و این ایده به مرحله تولید انبوه می رسد.
کد خبر : ۱۸۵۸۳۹

یک دارایی فکری با شمایل جوراب مقاومتی آبی!

به گزارشبورس‌نیوز،بازار دارایی فکری به‌عنوان یکی از بازارهای نوین مالی به‌منظور تنوع بخشیدن به ابزارهای جدید در بازار سرمایه در سال ۱۳۹۱ شکل‌گرفته است. طرح‌های فناورانه در بورس‌های بین‌المللی هم بازاری مختص به خود دارد و معروف‌ترین بازار در این زمینه بازار دارایی فکری آمریکا IPXI است. 

در این بازار به‌عنوان یکی از معتبرترین بازارهای دارایی فکری، دارندگان ایده و مخترعان برای تأمین مالی راه‌اندازی دارایی فکری خود که می‌تواند شامل حق ثبت اختراع، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی، حق انحصاری اثر، و سایر نوآوری‌ها باشد؛ این دارایی را در قالب قرارداد یا گواهی حق مالکیت عرضه می‌کنند.

در بازار سرمایه ما نیز مخترعان و صاحبان حقوق معنوی می‌توانند پس از ثبت قانونی طرح خود از طریق یکی از کارگزاری‌های فعال در این زمینه، اقدام به عرضه دارایی خودکرده و سرمایه‌گذار مناسب پیدا کنند. اگرچه این بازار توسط بعضی اهالی بازار چندان شناخته‌شده نیست.

با توجه به اینکه معاملات نماد «جورا» متعلق به جوراب مقاومتی آبی در هفته جاری ابهاماتی ایجاد کرده بود، این موضوع زیر ذره‌بین بورس نیوز قرار گرفت.

سید حامد نبوی مدیرعامل شرکت سپیدتن پرنیان پویش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص معامله «جورا» بیان کرد: جوراب مقاومتی آبی که با نماد «جورا» در فرابورس درج‌شده بود و معامله شد؛ درواقع نوعی دارایی فکری بود که در این بازار عرضه شد و توسط شرکت سپیدتن پرنیان پویش خریداری شد.

وی افزود: انتقال دارایی‌های فکری یا درواقع ایده‌ها و طرح‌های اختراعی به سرمایه‌گذار جهت تولید انبوه، در بازار فرابورس انجام می‌شود. 

نبوی ادامه داد: این نخستین معامله شرکت سپیدتن در بازار فرابورس بود و برای خرید «جورا» از قبل مذاکراتی با صاحب طرح صورت گرفته بود؛ اما در کل این بازار می‌تواند محلی برای عرضه دارایی های فکری باشد و درواقع مخترعان و سرمایه‌گذاران را در یک فضای قابل‌رقابت به هم وصل کند. با توجه به پتانسیل‌های بازار سرمایه امیدوارم این بازار در آینده نقش موثرتر و فعال‌تری در این زمینه ایفا کند تا ایده‌های بیشتری توسط سرمایه‌گذاران به تولید انبوه برسد.

نبوی ضمن تأکید بر قطعی شدن معامله اظهار داشت: خرید «جورا» توسط سپیدتن پرنیان قطعی شده و پس از قطعیت معامله دارایی های فکری، دیگر معامله‌ای روی نماد درج نخواهد شد و این ایده به مرحله تولید انبوه می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست مشترک مدیران بخش خصوصی مطرح شد؛

بررسی مشکلات بخش صنعت کشور

ارسال نظر