بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت:

کاهش کیفیت تولید بتن آماده در کشور

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهش کیفیت تولید بتن آماده در کشور، گفت: قطعا هرگونه اقدامی برای کاهش بازرسی و نظارت بر روند تولید تجهیزات ساختمانی نتیجه ای جزء کاهش کیفیت ساختمان‌ها و آسیب پذیر شدن ملک‌ها ندارد.
کد خبر : ۱۸۵۹۳۹

به گزارش بورس نیوز، علیم یارمحمدی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره کاهش کیفیت تولید بتن آماده در کشور، گفت: قطعا هرگونه اقدامی برای کاهش بازرسی و نظارت بر روند تولید تجهیزات ساختمانی نتیجه ای جزء کاهش کیفیت ساختمان‌ها و آسیب پذیر شدن ملک‌ها ندارد.

موازی‌کاری دستگاه‌های ناظر بر روند تولید تجهیزات ساختمانی در کشور

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی مشکل اصلی موضوع تولید و نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی و عمرانی، موازی‌کاری دستگاه‌های ناظر در کشور است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی از ادوار گذشته مسئولیت آزمایش و سنجش کیفیت تجهیزات ساختمانی را برعهده داشت و انصافا توانسته بود که اقدامات قابل قبولی در این عرصه داشته باشد.

یارمحمدی افزود: امروز اختلافاتی میان سازمان استاندارد و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی درباره متولی اصلی کالیبره کردن دستگاه‌های آزمایش بتن وجود دارد و این موازی‌کاری مشکلات بسیاری را در این عرصه ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از معضلات کنونی در عرصه نظارت و بازرسی بر تولید تجهیزات ساختمانی به ویژه بتن، ایجاد و فعالیت آزمایشگاه‌های خصوصی است. امروز به موازات فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، آزمایشگاه‌های خصوصی کار می‌کنند.

وی گفت: به نظر من نهاد بازرسی و نظارت بر تولید تجهیزات ساختمانی باید بخشی از حاکمیت باشد و نمی‌توان این امور را به بخش خصوصی واگذار کرد، زیرا امروز شاهد هستیم که برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی تنها در راستای منافع مالی خود کار کرده و تجهیزات بی‌کیفیت ساختمانی را تأیید می‌کنند.

یارمحمدی تصریح کرد: عملکرد و وضعیت نامناسب آزمایشگاه‌های خصوصی به صورتی است که یک نهاد یا سازمان باید بر اقدامات و عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من تمام دستگاه‌های ناظر بر تولید تجهیزات ساختمانی باید ادغام شده و یک نهاد اصلی برای این بخش تشکیل شود تا بتوانیم به درستی و به دور از موازی‌کاری بر روند تولید این تجهیزات نظارت کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

یارانه کشاورزی ابزاری برای تشویق تولیدکنندگان غذای سالم

ارسال نظر