بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
عملکرد شاپور محمدی در مدت مدیریت بر بازار سرمایه قابل پذیرش است و اینکه برخی سهام خودرویی ها را نقطعه ضعف وی می دانند؛ منطقی نیست.
کد خبر : ۱۸۶۰۱۸

به گزارش بورس نیوز، در روزهای اخیر بحث تغییر مدیریت بازار سرمایه در فضای مجازی و برخی رسانه ها بالا گرفته است. شاپور محمدی؛ مدیری که در 30 ماه فعالیت های خود پَستی و بلندی های گوناگونی را سپری کرده و به همین دلیل منتقدین و البته طرفدارانی در میان اهالی بازار سرمایه دارد.

یکی از انتقادات به محمدی، عملکرد ضعیف سهام خودرویی ها در بازار سرمایه بود که برخی این مهم را ناشی از تصمیمات رئیس فعلی بازار سرمایه کشور می دانند.

حسن رضایی پور قرانیقه کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در مورد فعالیت شاپور محمدی در بورس و تبعات تصمیمات وی در این بازار گفت: عملکرد وی را نمی توان نسبت به بازار سنجید. شاپور محمدی یکی از اساتیدی است که در سازمان تحول ایجاد کرد و در مدت مدیریت وی ابزارهای جدیدی به بازار اضافه شد.

وی ادامه داد: از نگاه بنده آن انتظاری که از بازار داشتیم در زمان مدیریت محمدی، به نسبت برآورده شد اما؛ عملکرد بازار در مقابل خودرویی ها بحث دیگری است.

رضایی پور تاکید کرد: در مورد سهام خودرویی ها، باید عرض کنم که سازمان بورس نمی تواند متولی عملکرد بخش خودرو باشد یعنی نمی توانیم عملکرد ضعیف خودرویی ها را به گردن بورس و بازار سرمایه بیندازیم.

وی افزود: بنابراین عملکرد شاپور محمدی بر روی یک صنعت خاص چه مثبت و چه منفی، از دید من نمی تواند زیاد موثر باشد. آنچه که مهم است اینکه در طول مدیریت وی به خصوص برای نهادهای مالی اتفاق های مثبت زیادی افتاد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اصلاح قوانین و تعامل محمدی با بازارهای مختلف از دید بنده خیلی خوب بود و اینکه روی صنعت خاصی تاثیرگذاشته باشد منطقی نیست و از نظر من این بحث اصلا درست نیست و نمی دانم کارشناسان دیگر چگونه تصمیم های محمدی را در رشد یا عدم رشد سهام خودرویی ها موثر دانستند.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به بورس نیوز اظهارکرد:

اتصال سرمایه و بورس باید تسهیل شود/ دستاوردهای تامین‌سرمایه باید به بازار تزریق شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

نقش دولت در جذب منابع باید نزولی شود / افزایش کدهای سهامداری از طریق سهام‌عدالت

مصوبه عجیب دولت درخصوص واردات خودرو

ثبت سفارش خودرو بلامانع شد

ارسال نظر