بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

حضور اپراتورهای هندی در بندر چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور اپراتورهای هندی در بندر چابهار، گفت: در اواسط هفته گذشته، اپراتور شرکت‌های تخصصی مرتبط با هندوستان عملا به طور رسمی اداره تجاری بندر چابهار را بر عهده گرفتند.
کد خبر : ۱۸۶۰۵۶

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری با اشاره به حضور اپراتورهای هندی در بندر چابهار، گفت: در اواسط هفته گذشته، اپراتور شرکت‌های تخصصی مرتبط با هندوستان عملا به طور رسمی اداره تجاری بندر چابهار را بر عهده گرفتند.

نقش کلیدی بندر چابهار در توسعه اقتصادی سه کشور ایران، هند و افغانستان

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با اشاره به اهمیت و جایگاه بندر چابهار از نظر اقتصادی و توسعه تجارت ایران و هند، گفت: این بندر نقش کلیدی در توسعه اقتصادی سه کشور ایران، هند و افغانستان دارد و این بندر عملا یک کریدور اقتصادی برای تبادل کالا و تجارت برای سه کشور محسوب می شود.

وی گفت: قطعا بندر چابهار در زمان تحریم از جایگاه و نقش استراتژیکی برخوردار است، زیرا در ماه‌های گذشته بود که آمریکا، بندر چابهار را از تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی معاف کرد که علت این مسئله را می توان رایزنی هندوستان و افغانستان برای افزایش تبادلات تجاری دانست.

بهادری ادامه داد: از طرف دیگر بندر چابهار اهمیت قابل توجهی برای کشورهای آسیای میانه دارد و عملا این بندر خط ارتباطی میان این کشورها با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته یکی از مسائل اصلی در بحث بندر چابهار، نوع تعامل ایران با کشورهای تأثیرگذار در این عرصه از جمله پاکستان و افغانستان است، زیرا پاکستانی‌ها موافق حضور هند در این عرصه نیستند، از این رو نوع تعامل و همکاری با این کشورها در شرایط کنونی ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امروز به همان میزانی که توسعه بندر چابهار و بخش‌های مرتبط با آن ضروری است، توسعه خطوط ریلی و راه‌آهن متصل به این بندر نیز اهمیت دارد، به طوری که توسعه خطوط ریلی منتهی به چابهار را می توان فاز دوم توسعه این بندر بین‌المللی دانست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی افزایش تنش بین ایران و آمریکا؛

هند از افزایش قیمت نفت نگران است

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش موثر بندر چابهار در بهبود وضعیت اقتصادی

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:

فشار بیشتر بر روی تجارت خارجی ایران در سال آینده

ارسال نظر