بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
معاون بازرگانی پتروشیمی فن‌آوران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:‏

وضعیت مطلوب فن‌آوران در بازار سرمایه / آمادگی صددرصدی برای تأمین مواد اولیه پایین‌دستی‌ها

تحریم‌ها کار پتروشیمی‌ها برای صادرات را سخت می‌کند اما؛ صادرات و فروش در این شرایط غیرممکن نیست.‏
کد خبر : ۱۸۶۰۷۸

عباس کریمی معاونت بازرگانی شرکت پتروشیمی فن‌آوران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: شرکت پتروشیمی فناوران یکی از شرکت‌های موفق در تولید متانول و تنها تولیدکننده محصول اسید استیک در کشور است که نیاز داخلی کشور به این محصول را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین عمده متانولی که برای تولید محصولی به نام MTB در پتروشیمی‌ها استفاده می‌شود توسط پتروشیمی فناوران تأمین می‌شود این ماده باعث افزایش اکتان بنزین خواهد شد.

کریمی در مورد وضعیت فعلی پتروشیمی‌ها در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این مهم به سیاست‌های کلی شرکت‌ها و عملکرد آنها بستگی دارد. پتروشیمی فناوران تا امروز در بازار سرمایه به مشکلی برنخورده است.

وی افزود: صادرات ما مثل قبل بوده و هیچ کاهشی نداشتیم اما سایر پتروشیمی‌ها به مشکل برخوردند که یکی از دلایل عمده آن کاهش ناگهانی قیمت‌ها بود.

معاون بازرگانی پتروشیمی فن‌آوران تأکید کرد: این اتفاق باعث شد تولیدکننده‌های اصلی محصولات که در حقیقت ماده اولیه را از ایران در سایر کشورها می‌خرند، با توجه به نزولی بودن سیر قیمت جهانی، آنها دچار تردید شده‌اند.

وی تصریح کرد: محصول اسید استیک ما در بورس کالا و متانول در بورس انرژی عرضه می‌شود. در موضوع اسید استیک همان یک التهاب از دو ماه گذشته وجود داشت که برطرف شد و مشکلی نیست اما کاهش قیمت داشتیم.

کریمی با اشاره به انتقاد برخی صنایع پایین‌دستی نسبت به مشکلات تهیه مواد اولیه گفت: اصلاً مشکلی نیست. با توجه به تناژی که تولید می‌کنیم مشکلی برای پایین‌دستی‌ها نداریم.

معاون بازرگانی پتروشیمی فن آوران در مورد برنامه توسعه‌ای پتروشیمی فن‌آوران نیز گفت: در حال مطالعه برای ساخت یک واحد پتروالفین بوده و زمین آن در بندر ماهشهر تهیه‌شده و در حال پیدا کردن فاینانسور برای استارت کار هستیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر