بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ارزان بودن قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزان است به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی داخلی دغدغه‌ای برای ساخت خودرو، با مصرف بنزین استاندارد ندارند.
کد خبر : ۱۸۸۳۸۹

ارزان بودن قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا منصوری با انتقاد از مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی نسبت به مشابه خارجی، گفت: قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزان است به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی داخلی دغدغه‌ای برای ساخت خودرو، با مصرف بنزین استاندارد ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: مدیریت ترافیک یکی از مسائلی است که می‌تواند در میزان مصرف بنزین خودروها اثرگذار باشد؛ در حال حاضر خودروها مدت زیادی در ترافیک و پشت عوارضی‌ها روشن می‌مانند، این امر باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با افزایش مصرف بنزین مشکلاتی مانند آلودگی هوا دامن‌گیر جامعه می‌شود، اظهار کرد: خروجی مناسبی ازخودروسازان داخلی به دست نمی‌آید زیرا دولتی هستند. کاهش مصرف سوخت درگرو استفاده از تجربه و دانش روز دنیا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید برای کاهش مصرف سوخت خودروها از موتورهای به روز استفاده کرد، یادآور شد: اگرچه استفاده از تکنولوژی روز در خودروهای تولید داخل مسئله چندان سختی نیست اما خودروسازی‌های دولتی اراده ای برای تحقق این مهم ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان تکنولوژی‌های قدیمی دنیا را وارد می‌کنند، حتی بخش خصوصی نیز موتورهای از رده خارج شده دنیا را وارد کشور کرده، مونتاژ و استفاده می‌کنند. از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است اراده‌ای برای سرمایه‌گذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد. خودروهایی که سایر کشورها به دلیل مصرف بیش از اندازه از فرآیند تولید خارج می‌کنند برای استفاده از خودروهای داخلی وارد ایران می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: مادامی که بازار خودرو کشور رقابتی نشود نمی‌توان انتظار بهبود شرایط را داشت؛ در وهله نخست باید انحصار این بازار از بین رود و از سوی دیگر نیز خودروسازی دولتی به بخش خصوصی سالم واگذار شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر خودروهای داخلی به ازای هر صد کیلومتر 8 تا 12 لیتر بنزین مصرف می‌کنند در حالی که در دنیا این مقدار به 5 لیتر نیز رسیده است در واقع مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد سایر کشورها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی هدررفت سرمایه ملی است، گفت: در صورتی که میزان مصرف بنزین کاهش پیدا کند می‌توان مازاد این محصول را صادر کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
راه خروج این صنعت آهنی از چرخه ضرردهی:‏

افزایش حمایت دولتی و تکیه بر دانش جوانان ایرانی

زنگنه در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

میزان تحمل مردم تعیین کننده قیمت بنزین

پرداخت نقدی یارانه طرف تقاضا را تقویت می‌کند؛

کاهش قدرت خرید و تاثیر بر رکود تورمی

ارسال نظر