بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت:

دستیابی به ظرفیت 33 میلیون تن فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اظهار کرد: در پشت صحنه دستیابی به ظرفیت 33 میلیون تن فولاد، تلاش خستگی‌ناپذیر مردان و زنان این سرزمین نهفته است.
کد خبر : ۱۸۶۲۳۱

به گزارش بورس نیوز، خداداد غریب‌پور در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اظهار کرد: در پشت صحنه دستیابی به ظرفیت 33 میلیون تن فولاد، تلاش خستگی‌ناپذیر مردان و زنان این سرزمین نهفته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان، صادرات زنجیره فولاد به 3.2 میلیارد دلار رسید. اکنون در حال برگزاری جلسات با بانک مرکزی برای برون رفت از مشکلات ارزی هستیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه امسال حدود یک میلیارد دلار طرح افتتاح می‌شود، تصریح کرد: سال آینده نیز حدود 1.5 میلیارد دلار وارد مدار تولید خواهد شد.

وی افزود: نسبت ظرفیت به تولید حدود 70 است اما در طرح جامع فولاد به بیش از 70 درصد دست خواهیم یافت. البته این امر از موانع تولید است که برطرف باید شود.

غریب‌پور با بیان اینکه اکتشاف جزو سیاست‌های اصلی ایمیدرو است و با جدیت دنبال می‌شود، گفت: از بخش خصوصی در اکتشاف بهره می‌گیریم. اکنون در این زمینه، تعامل بالایی با شرکت‌های خصوصی داریم.

وی افزود: صنعتگران باید سخن خود را به راحتی به دولت منتقل کنند. در کنار هم بودن، نتایج فوق‌العاده‌ای به بار می‌آورد. استفاده از کنسرسیوم‌های خصوصی، از تجارب قابل توجه این مجموعه است. در واقع صنعتگران و سرمایه‌گذاران با هدایت دولت، توسعه را پیش‌ خواهند برد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: توجه به مسوولیت اجتماعی و جلوگیری از تمرکز سرمایه‌گذاری در یک نقطه، از سیاست‌های اساسی ایمیدرو به شمار می‌آید.

وی افزود: ایمیدرو همواره خود را متعهد به انجام اقدامات لازم در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌داند.

غریب‌پور به موضوع زیرساخت‌ها به عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌ها را با هماهنگی دستگاه‌های مختلف توسعه می‌دهیم.

وی ادامه داد: جلسات ثمربخشی در وزارت صنعت، معدن وتجارت برای رفع مشکلات تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن برای ذوب آهن اصفهان برگزار شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: همکاری با واحدهای تحقیق و توسعه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آینده پژوهشی با هدف خلق ارزش را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی افزود: اشتراک‌گذاری دانش از اقدامات اساسی ایمیدرو است و در این زمینه پورتال جامع آموزش، پژوهش و فناوری ایجاد شده و نتایج و دستاوردهای پروژه‌های پژوهشی در آن اشتراک‌گذاری می‌شود.

غریب‌پور اذعان کرد: اگر تحریم‌ها نبود شاید برگزاری جشنواره برای بومی سازی معنای چندانی نداشت. چرا که در شرایط تحریم تامین قطعات اهمیت زیادی پیدا کرده است.

وی افزود: تامین مواد اولیه‌ای که در داخل نیست با هماهنگی بانک مرکزی و بخش خصوصی با هدف حذف موانع تولید انجام می‌شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان گفت: از اصحاب رسانه و تشکل‌ها به ویژه در این رویداد تقدیر می‌کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع دستی خبر داد:

اعلام استراتژی بهره‌برداری از ۱۲۹ طرح

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی پتاس گفت:

رشد میزان تولید پتاس نسبت به مدت مشابه سال قبل

ارسال نظر