بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با تاکید بر گسترش معاملات آنلاین به عنوان روشی موثر در توسعه بازار سرمایه افزود: هرچند با توجه به بالا رفتن سطح سواد مالی فعالان بازار می‌توان معاملات آنلاین را نقطه عطفی در نظر گرفت.
کد خبر : ۱۸۶۳۷۶

به گزارش بورس نیوز، اسماعیل فوادیان، توسعه بازار سرمایه را منوط به ایجاد زیرساخت‌های لازم و عمق بخشی به بازار دانست و با بیان اینکه حضور فیزیکی در ایجاد اعتماد و ارتباط با مردم بسیار مؤثر است، اظهار کرد: باید تعداد کانترهای پذیرش در اقصی نقاط کشور فعال شده و تعداد کاربران افزایش یابد.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با تاکید بر گسترش معاملات آنلاین به عنوان روشی موثر در توسعه بازار سرمایه افزود: هرچند با توجه به بالا رفتن سطح سواد مالی فعالان بازار می‌توان معاملات آنلاین را نقطه عطفی در نظر گرفت، اما برای انجام معاملات آنلاین هم لازم است در سراسر ایران دفاتر کارگزاری وجود داشته باشد تا افراد برای استفاده از این امکان ترغیب شوند. البته باید روال اداری کار از جمله شناسایی و احراز هویت انجام گرفته و سپس وارد سامانه شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی دفاتر کارگزاری نظیر نمایندگی‌های بیمه، ممیز مالیاتی و... در سراسر کشور وجود دارند، بر لزوم وجود شعب کارگزاری‌ها در سراسر کشور تاکید و عنوان کرد: وجود دفاتر متعدد بستری خواهد بود تا علاوه بر آشنایی بصری با کارگزاری‌های بازار سرمایه ، مردم بتوانند حتی برای پرسش و پاسخ به آنجا مراجعه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: موارد متعددی پیش آمده که مردم خارج از کلانشهر تهران به رغم علاقه‌مندی برای ورود به بازار سرمایه با روند کار آشنایی نداشته و منصرف شده‌اند، درحالی که وجود دفاتر کارگزاری بازار سرمایه می‌تواند محلی برای آموزش و فرهنگسازی بوده ضمن آنکه نقدینگی‌ها در بازار جمع‌آوری شده و سرمایه‌گذاری درست برای چرخاندن چرخ صنایع و توسعه اقتصاد کشور اتفاق خواهد افتاد.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین رقم قابل جمع‌آوری از این طریق در سراسر کشور را حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: اتخاذ چنین رویه‌ای می‌تواند آنچه را با عنوان بانک محوری در کشور عنوان می‌شود، تغییر داده و نگاه‌ها را به سمت بازار سرمایه و تامین مالی درست جلب کند.

فوادیان با اشاره به سخنان رئیس جمهور بر لزوم توجه مضاعف به بازار سرمایه گفت: البته برای تحقق وعده‌ها باید پا را فراتر از شعارها گذاشت؛ چرا که گسترش بازار سرمایه در دو مرحله خلاصه می‌شود؛ نوشتاری و اجرایی. بخش نوشتاری در مباحث بودجه و برنامه‌های پنج ساله توسعه نمود دارد و دولت برای گسترش بازار سرمایه باید مفاد و بندهایی را برای این مهم ایجاد کند؛ در ادامه و بعد از تصویب، بخش دوم و اجرایی کار نمود می‌یابد.

وی در تبیین بیشتر موضوع ابراز داشت: ضرورت دارد با ایجاد مزیت‌های گوناگون مانند اعطای اعتبار بیشتر، طول مدت بازپرداخت، معافیت‌ها و... به شرکت‌های حاضر در بورس جذابیت حضور در بازار سرمایه را بیشتر و دیگر شرکت‌ها را برای ورود به این فضا ترغیب کرد.

این فعال بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی، انتظار می‌رود که بازار سرمایه تا پایان سال با نوسان متعادل راه خود را ادامه دهد، مگر اینکه در قانون بودجه مواردی تصویب شود که تاثیر ویژه‌ای بر بازار داشته باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بررسی پیوست 3 بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد؛

ورود دیوان محاسبات کل کشور به لایحه بودجه 98

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خرم‌دره در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

نباید بازار غذایی همسایگان را نادیده گرفت/ سودآوری صنایع غذایی تضمینی است

ارسال نظر