بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به سپرده‌هایی کلان در دل بحران نقدینگی تا ممنوعیت برای تراکنش موبایلی.
کد خبر : ۱۸۶۵۸۲
به گزارش بورس‌نیوز، خصوصی‌سازی و پرده‌ای جدیدی که دل همه را آب کرد که ای کاش ما هم تنها 6کلاس سواد داشتیم؛ در یکی دیگر از صفحات کتاب عجایب اجراییات اصل44، شرکتی با عظمت، با ارزش، تکنولوژی روز، برند و با ارزش مالی فراوانی به قیمتی کمتر از یک‌دهم ارزش روز به فردی فروخته شد که سابقه فعالیت‌های اقتصادی آن به احتکار و فروش ارز دولتی بازمی‌گردد که با رانت در اختیار این فرد قرار گرفته بود و امروز در زندان به سر می‌برد.

خصوصی‌سازی در این استان که در شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور قرار دارد حواشی فراوانی طی یک‌ماه اخیر ایجاد کرده و مانند کلاف کانوا صفحات این عجایب را به هم گره زده است.

سپرده‌هایی کلان در دل بحران نقدینگی

بیشترین سپرده جذب شده مربوط به «بانک ملت» بوده که با سرمایه 50 هزار میلیارد ريالی، بیش از 1928 هزار میلیارد ريال سپرده جذب کرده است.

به عبارت بهتر، 38 برابر سرمایه، سپرده دارد که معادل 20 درصد کل سپرده‎های بانک‎های حاضر در بازار سهام است.

در رتبه بعدی، «بانک صادرات» قرار دارد که حجم سپرده‎ها 25 برابر سرمایه 57800 میلیارد ريالی است و به میزان 15 درصد کل سپرده بانک‎ها است. رتبه سوم نیز از آن «بانک تجارت» با 1244 هزار میلیارد ريال از انواع سپرده ها است.

اما عدم مدیریت صحیح، به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد. چرا که با خروج درصد پایینی از سپرده‎ها، بانک با بحران نقدینگی مواجه می‎شود.


از دنده 4 به یک

بر اساس اطلاعات جدیدی که از پیش‌نویس «لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان» بدست آمده مقرر شده، ماده یک قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ به شرح زیر اصلاح شود «هر تومان معادل ۱۰۰۰۰ ریال موضوع ماده یک قانون یاد شده و معادل ۱۰۰ "ریال جدید" تعریف می شود. »

در این لایحه همچنین تصریح شده است که مقامات رسمی مجاز به اظهارنظر در تضعیف مفاد این قانون نیستند و صدا و سیما هم بدون اخذ کارمزد مکلف به همکاری در اجرای این قانون است.

ممنوعیت برای تراکنش موبایلی

مدیران شرکت آسان پرداخت اعلام کردند که بخشنامه ای از بانک مرکزی به شرکت های پرداخت ابلاغ شده که طبق آن تراکنش های موبایلی باید به نحوی انجام شود که نام صاحب سیم کارت و کارت بانکی یکی باشد؛ بنابراین افرادی که قصد تراکنش های موبایلی دارند باید سیم کارت شان به نام خودشان باشد و از کارت بانکی استفاده کنند که بنام خودشان باشد.

دلار در مسیر جاده شماره 11

امروز در بازار تهران دلار نقدی به 11 هزار و 300 تومان رسید و دلار هرات نیز تقریبا بر عدد 11 هزار و 380 تومان به فروش می‌رسید؛ سیر نزولی دلار باردیگر به مررز 11 هزارتومان نزدیک شده اما کماکان نوسانات نرخ ارز ادامه‌دار بوده و نمی‌توان نقطه تعادلی را برای دلار پیش بینی کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به‌منظور اصلاح ساختار سرمایه‌ای این بانک صورت گرفت؛

اعلام افزایش سرمایه بانک تجارت به‌طور رسمی

تحت‌نظر مستقیم قائم مقام مدیرعامل این بانک صورت گرفت؛

سناریوی مدیریت ریسک در بانک تجارت

ارسال نظر