بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
هیات مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت را از محل سود انباشته به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۸۶۷۳۳

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره شرکت گلتاش، پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت را از محل سود انباشته به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ارائه کرده و به این ترتیب سرمایه ثبت شده شرکت با این افزایش سرمایه به 1.000 میلیارد ریال خواهد رسید.

هدف از اجرای این افزایش سرمایه، استفاده از معافیت مالیاتی عدم تقسیم سود و انتقال به سود انباشته است که توسط هیات وزیران در سال جاری به تصویب رسید و به این ترتیب، شرکت از پرداخت 100 میلیارد ریال معاف خواهد بود.

استفاده از معافیت مالیاتی سود انباشته، دلیل افزایش سرمایه

هدف دولت از این معافیت، حفظ جریانات نقدی شرکت‌ها به منظور توسعه کسب و کار و کاهش نیاز به استفاده از تسهیلات مالی در جهت تامین سرمایه در گردش شرکت‌ها بوده است. 

با این حال، این قانون شامل ایرادات بسیاری است از جمله این که بسیاری از شرکت‌ها هیچ‌گونه تسهیلات مالی‌ای ندارند و سرمایه درگردش مطلوبی دارند و همچنین برخی شرکت‌ها در سال جاری اقدام به انباشته کردن سود و استفاده از معافیت مالیاتی می‌کنند و در سال بعد اقدام به تقسیم سود انباشته در مجمع خواهند کرد و به این ترتیب، اهداف طرح به سادگی به عدم تحقق خواهد انجامید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر