بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از طرح‌های مهمی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید شده، فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، مس و آلومینیوم است.
کد خبر : ۱۸۶۷۵۲

به گزارش بورس نیوز، سعید زرندی در جلسه پایش و رصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش معادن اظهار کرد: باید الگوهای موفق که توسط بخش خصوصی در فعال‌سازی معادن کوچک و واحدهای فرآوری در مقیاس کوچک، فعالیت می‌کند را مدل‌سازی کرده و ارائه نماییم.

وی گفت: یکی از طرح‌های مهمی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید شده، فعال‌سازی معادن کوچک و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، مس و آلومینیوم است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای پروژه فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس، تأمین زنجیره تولید فراهم خواهد شد و موجب افزایش میزان استخراج مواد معدنی و ایجاد اشتغال در بخش معدن می‌شود.

زرندی تأکید کرد: فعال‌سازی معادن کوچک از طریق تعیین تکلیف گواهی کشف محدوده‌های فلزی و تعیین تکلیف پروانه‌های بهره‌برداری راکد و غیرفعال دنبال می‌شود.

وی افزود: با استفاده از تسهیلات وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی وهمکاری صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، امکان تأمین مالی این پروژه وجود دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: پتانسیل بالای معادن در کشور و استعدادهای خوب نیروی انسانی متخصص در این بخش، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری در معادن را ایجاد می‌کند.

زرندی افزود: تمام طرح‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به صنعت،معدن و تجارت، رصد و پایش می‌شود تا با رفع موانع و مشکلات آن، بتوانیم به اهداف این سیاست‌ها برسیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس

اشتغالزایی با افتتاح پروژه کارخانه تولید شمش آلومینیوم جاجرم

عملکرد تولید آلومینیوم ایران نشان می دهد؛

آلومینیوم ایران بر روی سکوی12 دنیا

رییس خانه اقتصاد ایران گفت:

ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف

ارسال نظر