بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: گاز ترش استحصال شده از سکوی ۱۳B به چهارمین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ تزریق شده و با توجه به تمهیدات لحاظ شده در این ردیف از ساعت سه بامداد روز گذشته پس از فرآوری به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود.
کد خبر : ۱۸۶۸۸۱

به گزارش بورس نیوز، پیام معتمد، مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی اظهار کرد: پس از انجام آخرین عملیات باقیمانده در راه‌اندازی خط لوله دریایی این سکو، پس از گذشت ۱۰ روز کاری از آغاز هوک‌آپ و راه‌اندازی سکوی ۱۳B، گاز ترش برداشت‌شده از موقعیت مخزنی این سکو در پنجشنبه (۲۷ دی‌ماه) به سمت خشکی ارسال و با طی مسیر ۹۰ کیلومتری خط، پس از دو ساعت در پالایشگاه خشکی این فاز دریافت شد.

به گفته وی، گاز ترش استحصال شده از سکوی ۱۳B به چهارمین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ تزریق شده و با توجه به تمهیدات لحاظ شده در این ردیف از ساعت سه بامداد روز گذشته پس از فرآوری به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود.

وی با یادآوری ثبت رکورد اخیر عملیات راه‌اندازی همزمان دو سکوی فاز ۱۳ در کمتر از چهار روز کاری، افزود: بدون شک ثبت رکوردهای تازه دریایی در طرح توسعه فاز ۱۳، نقطه قوتی در کارنامه درخشان پارس جنوبی خواهد بود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به افزایش حجم فعالیت‌های این طرح برای رسیدن هر چه سریعتر به اهداف توسعه آن، گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان بهمن‌ماه امسال نیمی از اهداف توسعه این طرح با برداشت روزانه معادل ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن مشترک پارس جنوبی محقق خواهد شد.

بهره‌برداری واحد دانه‌بندی گوگرد فاز ۱۳

معتمد همچنین از بهره‌برداری واحد دانه‌بندی گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی برای تحقق اهداف زیست‌محیطی و ایجاد امکان صادرات گوگرد تولید شده در این طرح خبر داد و گفت: پس از گذشت کمتر از یک ماه از تولید گوگرد مذاب، با بهره‌برداری از این واحد رکورد دیگری در فعالیت‌های توسعه‌ای فاز ۱۳ پارس جنوبی به ثبت رسید.

وی به نقش موثر این واحد در حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: تولید گوگرد دانه‌بندی شده بر اساس استانداردsudic، پس از یک ساعت از راه‌اندازی اولین پکیچ گوگرد دانه‌بندی محقق شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تولید محصولات منطبق با استانداردهای معتبر بین‌المللی را منجر به تداوم صادرات به بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: در نخستین ردیف بازیافت گوگرد پالایشگاه فاز ۱۳ رکورد کمترین فلرینگ ‌گاز اسیدی از ورود گاز ترش به پالایشگاه تا زمان تولید گوگرد مذاب را شاهد بودیم.

همزمان با عملیاتی شدن هر چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣، همه واحدهای زیست‌محیطی این پالایشگاه نیز در چرخه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مسئول برنامه ریزی و کنترل پروژه طرح فاز 13 پارس جنوبی گفت:

فاز ۱۳ پارس جنوبی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی کشور

در طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی انجام شد؛

ارسال دومین محصول فرآوری‌شده به پتروشیمی عسلویه

مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ٢٤ پارس جنوبی گفت:

تکمیل لوله‌گذاری دریایی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان مطرح کرد؛

ضرورت نهایی‌شدن فوری خط لوله گاز ایران به پاکستان

ارسال نظر