بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
تابلوی بورس کالای ایران، مبنای معاملات زعفران در اروپا شد؛

خبری خوش برای طلای سرخ ایرانی

فعال باسابقه بازار زعفران خبرهای خوشی را برای صنعت زعفران ایران دارد؛ به گفته کریمی، امروز قیمت های کشف شده زعفران در بورس کالای ایران، مبنای معاملات اروپایی ها شده است.
کد خبر : ۱۸۶۹۶۰
به گزارش بورس نیوز، غلامرضا کریمی، گفت: در تازه ترین اقدام در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا در مرکزیت اتحادیه اروپا هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس، با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و با تحویل در اروپا مورد معامله قرار گیرد.

کریمی اظهار داشت: تلاش داریم این انبار تا پایان سال جاری به فهرست انبارهای پذیرفته شده بورس اضافه شده و معاملات زعفران صادراتی بورس به صورت مستقیم در مقصد اروپا اجرایی شود.

این فعال قدیمی بازار زعفران با اعلام اینکه امروز قیمت های زعفران در بورس کالا، مورد قبول اروپایی ها است، گفت: در حال حاضر با استانداردهایی مناسبی که توسط بورس تعیین شده، اروپایی ها هم پذیرفته اند که زعفران عرضه شده در بورس کالای ایران از استاندارد بالایی برخوردار است و قیمت های بورس نیز مبنای نرخ مورد قبول اروپایی ها شده است.

این فعال بازار زعفران تاکید کرد: جالب است بدانید که بعضی از تجار اروپایی نمی خواهند حق ما ضایع شود و اگر حقمان ضایع می شود، ناشی از اقداماتی است که بعضا از سوی تجار داخلی صورت می گیرد. با همه این تفاسیر، درصدد هستیم که با ایجاد انبار استاندارد و تحت کلید بورس کالا بتوانیم محصول استاندارد را در اروپا به مشتری اروپایی تحویل دهیم.

کشاورزان در معاملات بورس فعال هستند

این فعال بازار زعفران با بیان اینکه در حال حاضر شمار زیادی از کشاورزان عرضه و تقاضا را در بورس مدیریت می کنند و در معاملات فعال شده اند، تاکید کرد: بورس با آموزش و ترغیب کشاورزان به استانداردسازی زعفران، هم به افزایش کیفیت تولید محصول کمک کرده و هم ملاک استانداردی برای بازارهای اروپایی شده است. بطوریکه امروز، بازار اروپا شاخص های استاندارد خود را از بازار بورس کالای ایران کسب می کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل دانا سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

پیش‌بینی اتفاقات سال97، قبل از آغاز سال

تحلیل‌گر بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز پیش‌بینی کرد؛

بانکی‌ها در انتظار صبحی پس از افزایش سرمایه/ بازار سنتی دیگر جوابگو نیست

رئیس هیات مدیره شرکت کارآفرین محور دانا سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

توصیه‌هایی برای کسب بازدهی از بورس، سکه‌های یک روزه بانکی و بورس کشاورزی

ارسال نظر