بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
در پی کاهش تولید نفت از سوی اوپک و متحدانش؛

توازن بازار نفت با توافق جهانی اوپک

رئیس جمهوری آذربایجان، گفت: تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت از سوی اوپک و متحدانش تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از نظر اقتصادی معقول است، زیرا توازن بازار نفت را در بازه قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلار حفظ می‌کند.
کد خبر : ۱۸۷۲۱۲

به گزارش بورس نیوز، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، اعلام کرد: تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت از سوی اوپک و متحدانش تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از نظر اقتصادی معقول است، زیرا توازن بازار نفت را در بازه قیمت ۶۰ تا ۷۰ دلار حفظ می‌کند.

وی گفت: فکر می‌کنم کشورها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان همگی به حفظ قیمت نفت در بازه ۶۰ تا ۷۰ دلار علاقه‌مند هستند، اگر برای حفظ این بازه قیمت نیاز به تمدید (توافق) باشد، باور دارم که انجام این کار خردمندانه است.

با این همه، رئیس جمهوری آذربایجان تأکید کرد که تصمیم نهایی درباره این مسئله، به تحلیل بازار و رایزنی اوپک و غیراوپک بستگی دارد.

علی‌اف همچنین اعلام کرد پیوستن جمهوری آذربایجان به اوپک اکنون مورد بررسی نیست و گفت: چارچوب (همکاری) اوپک و متحدانش هم‌اکنون ایجاد شده و اگرچه هنوز نهادینه نشده، تاکنون کارآمد بوده است و بنابراین فکر می‌کنم اگر کشورهای غیرعضو اوپک به رویه مسئولانه کنونی خود ادامه دهند، تفاوت بزرگی میان کشورهای عضو و غیر عضو اوپک وجود نخواهد داشت.

قرار است نشست آینده کمیته مشترک وزارتی اوپک و غیر اوپک در باکو، جمهوری آذربایجان، برگزار شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در ماه فوریه صورت گرفت؛

شتاب روند کاهشی تولید نفت روسیه

افت تولید اوپک در2 سال اخیر اتفاق افتاد؛

بدترین عملکرد عراق در پایبندی به کاهش تولید نفت

در مقایسه با ماه دسامبر انجام شد؛

کاهش تولید نفت عربستان در ماه ژانویه

ارسال نظر