بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:‏

عرضه‌های اولیه مهم‌ترین ابزار برای کنترل هیجانات بازار

عرضه‌های اولیه و تثبیت بازار جزو مهمترین فعالیت‌هایی است که برای جذب سرمایه در دستور کار بورس قرار دارد.‏
کد خبر : ۱۸۷۲۱۴

عرضه‌های اولیه مهم‌ترین ابزار برای کنترل هیجانات بازار

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از کارهای مهم و اولیه که توسط بورس تهران برای حفظ و جذب سرمایه‌های سرگردان و سرمایه‌ی سایر بازارها ازجمله ارز و طلا می‌شود؛ عرضه‌های اولیه است.

وی با بیان این مطلب که عرضه‌های اولیه عمدتاً سودآور هستند، اظهار داشت: در دنیا نیز تأثیر مثبت عرضه‌های اولیه اثبات‌شده است.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: مجموعه بورس تهران طوری برای عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی می‌کند که این عرضه‌ها دارای حداقل سود باشند.

وی افزود: پس از عرضه‌های اولیه که جزو مهمترین ابزارهای بورس برای جذب سرمایه از بازار هستند تثبیت بازار نیز بسیار ضروری است که این مهم نیز توسط بورس به‌خوبی انجام می‌شود.

صحرایی در مورد نوع فعالیت‌های تثبیتی شرکت بورس نیز گفت: مشخصاً با ابزارهایی مانند بازار گردانی و صندوق‌های تثبیت‌کننده مانند صندوق تثبیت بازار و یا صندوق توسعه بازار که نقش‌های بازار سازی دارند تثبیت در بازار مدیریت می‌شود.

وی تأکید کرد: برخلاف ادعای برخی در مورد موفق نبودن بازار سرمایه در جذب سرمایه‌های سرگردان، آمارهای ما نشان می‌دهد که بورس کشور در جذب سرمایه‌های سایر بازارها مانند ارز و سکه موفق عمل کرده است.

مدیرعامل بورس تهران در پایان افزود: 52 درصد خریداران بازار سرمایه در سال جاری از افراد حقیقی بوده‌اند و عدد مطلق خرید ایشان نیز بیشتر از عدد فروششان بوده است. بر اساس آمارهای شرکت بورس تهران، افراد حقیقی حدود 3580 هزار میلیارد ریال مازاد خرید به فروش داشته‌اند که این مهم خود نشان‌دهنده ماندگاری افراد و سرمایه‌ها در بازار سرمایه است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بورس تهران در دانشگاه اصفهان تشریح کرد:

نقش بازار سرمایه در توسعه سرمایه‌گذاری و فرصت‌های تامین‌مالی

در دوازدهمین سالروز تاسیس بورس تهران انجام شد:

تقدیر از مدیران سابق و بازنشستگان بورس

ارسال نظر