بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد؛

آخرین جزییات از فروش بلیت چارتری

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ بخشنامه الزام شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت هواپیما به صورت سیستمی از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر مجاز نیست و ارائه بلیت هواپیما باید مشمول ابطال و یا تغییر باشد.
کد خبر : ۱۸۷۲۴۳
به گزارش بورس نیوز، «رضا جعفرزاده» اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی های صورت گرفته پیش از این گاهی شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه ای به صورت چارتری بوده ایم که این امر مغایر با بخشنامه های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغیه ای تمام شرکت های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن ماه جاری در همه مسیرها فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

جعفرزاده ادامه داد: براساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی نظمی در فضای کسب و کار حمل و نقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهای جدید و یا تعدیل مجوز پروازهای قبلی شرکت ها تجدید نظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

پیش از این علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که پروازهای چارتر به طور کامل از صنعت حمل و نقل هوایی حذف نمی شوند، بلکه باید در زمان خود از این سیستم فروش استفاده شود.

به گفته وی، به شرکت‌های هوایی اعلام شده که پروازهای چارتری خود را ابطال و یا کمتر کنند، اما این روش فروش بلیت همچنان در سیستم فروش شرکت های هوایی ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: برای توسعه گردشگری در کشور به خصوص در مناطق آزاد قشم و کیش و فروش بلیط های چارتری اهمیت زیادی دارد و همچنان عرضه بلیت چارتری برای سفر به این مناطق ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر