بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: باید سوخت مصرفی کشور را در راستای تجمیع منابع گاز و نفت «گازمحور» کرده و اقتصاد را نسبت به صادرات فرآورده‌های نفتی عادت داد.
کد خبر : ۱۸۷۲۹۲

به گزارش بورس نیوز، جهانبخش محبی‌نیا با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها یکی از برنامه‌های مشترک در تمام دولت‌ها بوده و نمره خوبی را نیز در این کار بدست آورده‌اند، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 نیز تعهداتی را به این منظور برای دولت در نظر گرفته است، بدین معنا که در بودجه سال آینده شرکت ملی نفت یک هزار و 500 میلیارد تومان برای گازرسانی با اولویت گازرسانی به مناطق محروم مانند شهرهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی شده است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در خانه ملت با بیان اینکه همه ساله منابعی از شرکت ملی نفت، بودجه عمومی کشور و انتشار اوراق برای گازرسانی به روستاها در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: انتشار اوراق می‌‍تواند در حوزه گازرسانی مفید باشد البته دولت سقف اوراق مالی را در لایحه بودجه سال 98 حدود 72هزار و پانصد میلیارد تومان قرار داده است هرچند نسبت به تجمیع و شدت بخشیدن استفاده از اوراق مالی در تمام اشکال هفت – هشت گانه آن موافقت کامل را ندارم البته اولویت نخست دولت در بودجه حتی بیش از پرداخت حقوق‌ها، تسویه بدهی‌های اوراق مالی است.

وی منبع درآمدی حاصل از اوراق مالی را برای گازرسانی به روستاها منبعی نسبتا مناسب دانست و افزود: اگر استفاده از اوراق مالی به‌منظور گاز محور کردن انرژی در کشور قابل‌دفاع نباشد اما به‌یقین نامناسب نیز نخواهد بود.

محبی‌نیا مطرح کرد: باید سوخت مصرفی کشور را در راستای تجمیع منابع گاز و نفت «گازمحور» کرده و اقتصاد را نسبت به صادرات فرآورده‌های نفتی عادت داد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، ادامه داد: دولت به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور را به‌ویژه گازرسانی به روستاها فراهم کرده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر