بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98گفت: سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران احتمالا تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۷۲۹۴

به گزارش بورس نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به تاکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، گفت: ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران کرده بود تا حقوق مقامات در این سامانه در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان امور استخدامی و اداری کشور عنوان کرده که اقدامات لازم برای راه‌اندازی این سامانه را مهیا کرده و زیرساخت های آن آماده شده و در حال حاضر منتظر هستند که مابقی دستگاه‌ها اطلاعات خود را در این سامانه قرار داده و به آن متصل شوند.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس مصوبه‌ای داشته که براساس آن نمایندگان حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت می‌کنند، ادامه داد: معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز لیست حقوق و مزایای نمایندگان را ارائه و آن را در سامانه بارگذاری کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه مقننه در ثبت حقوق و مزایای مدیران پیش‌قدم شده و آن را در سامانه ای درج کرده است، بیان کرد: انتظار مجلس این است که مابقی دستگاه های اجرایی اعم از قوه مجریه و قوه قضاییه حقوق مدیران خود را در سامانه ثبت کنند تا مردم در جریان حقوق و مزایای مدیران قرار گرفته و همه چیز شفاف شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های حاکمیتی به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی باید حقوق و مزایای مدیران خود را در سامانه ثبت کنند که بر این اساس حتی نهادهای تحت نظر مقام معظم رهبری همانند ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، قرارگاه ها، بنیادها و شهرداری و شوراها نیز باید هر چه سریعتر اطلاعات حقوق و مزایای مدیران خود را در اختیار سازمان امور استخدامی کشور قرار دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه سامانه ثبت حقوق و مدیران باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد و نهادهای نظارتی نیز می‌توانند اطلاعات این سامانه را کنترل کنند، تصریح کرد: الزام برنامه ششم توسعه این بوده که دولت تا پایان سال اول برنامه این سامانه را راه اندازی کند که از موعد آن یک سال گذشته و دولت آن را اجرایی نکرده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی و اداری کشور می‌گوید که مصوبه راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مقامات و مدیران را از دولت اخذ کرده است که احتمالا تا پایان سال این سامانه راه اندازی می‌شود، در غیر اینصورت مجلس به وظیفه نظارتی خود در این بخش عمل می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر