بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
نرخ فروش اوره صادراتی با توجه به تسعیر نرخ دلار که در حدود 80 هزار ریال به ازای هر دلار بوده است، معادل 230 دلار بوده است که در حدود 30 تا 40 دلار کمتر از قیمت‌های صادراتی منطقه بوده است.
کد خبر : ۱۸۷۳۲۷

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، گزارش عملکرد دی‌ماه شرکت پتروشیمی خراسان، نشان‌دهنده فروش 6.737 میلیارد ریالی این شرکت طی 10ماهه گذشته است. 

مبلغ فروش این شرکت در ماه گذشته، با توجه به رشد مقادیر فروش اوره صادراتی نسبت به آذر ماه، رشد مطلوبی را نشان می دهد و به 908 میلیارد ریال رسیده است.

نرخ فروش اوره صادراتی با توجه به تسعیر نرخ دلار که در حدود 80 هزار ریال به ازای هر دلار بوده که معادل 230 دلار است؛ این میزان در حدود 30 تا 40 دلار کمتر از قیمت‌های صادراتی منطقه بوده که این تفاوت نرخ مربوط به رشد هزینه‌های حمل و در نتیجه اعمال تخفیف در نرخ‌های فروش محصولات صادراتی کشورمان است.

این شرکت، همچنان فروش اوره تحویلی به سازمان خدمات حمایت کشاورزی را با نرخ 6.12 میلیون ریال به ازای هر تن به فروش می‌رساند که معادل یک سوم نرخ‌های بازار آزاد این محصول است و مذاکرات با دولت در خصوص تغییر نرخ فروش اوره داخلی شرکت تاکنون به نتیجه خاصی منجر نگردیده است.

جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت تا پایان دی ماه به 6.737 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

ادامه کاهش نرخ محصولات پتروشیمی خراسان در دی ماه

مقادیر فروش اوره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد و جمع فروش اوره داخلی و صادراتی شرکت تا پایان دی ماه به 427 هزار تن رسیده است. مقادیر فروش کریستال ملامین داخلی و صادراتی شرکت تا پایان دی ماه سال جاری به 14.500 تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افت 18 درصدی را نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر