بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
معاون آموزش موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی

جزئیات برنامه‎های آموزشی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی

معاون آموزش موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‎های آموزشی از سوی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی گفت: اساس برنامه‎های آموزشی ما بر توسعه فردی از طریق ارتقای مهارت‎های فنی، ارتقای مهارت‎های رهبری و کسب‌وکار و سرانجام ارتقای سطح صلاحیت حرفه‎ای ایمنی و آتش‎نشانی استوار است.
کد خبر : ۱۸۷۳۹۱

به گزارش بورس نیوز، علیاصغر رجبی با اشاره به مهم‌ترین برنامههای آموزشی از سوی موسسه مطالعات بینالمللی انرژی گفت: اساس برنامههای آموزشی ما بر توسعه فردی از طریق ارتقای مهارتهای فنی، ارتقای مهارتهای رهبری و کسب‌وکار و سرانجام ارتقای سطح صلاحیت حرفهای ایمنی و آتشنشانی استوار است.

وی برنامه توسعه مهارتهای رهبری و مدیریت کسبوکار، برنامه توسعه مهارتهای فنی در صنایع بالادستی و پاییندستی نفت و گاز، برنامه توسعه مهارتهای مدیریت انرژی و پایداری در صنایع، برنامه آتشنشانی صنعتی و سرانجام برنامه توسعه مهارتهای مدیریت یکپارچه داراییهای فیزیکی را از رئوس برنامههای آموزشی انجام شده یا در حال انجام موسسه مطالعات انرژی برشمرد.

رجبی افزود: مدیریت خطر حریق مخازن ذخیرهسازی و تاسیسات وابسته، آزمایش و تضمین یکپارچگی سیستمهای آتشنشانی و تحقیق و بررسی حوادث حریق از جمله فهرست دورههای آموزشی حوزه آتشنشانی در موسسه مطالعات انرژی است.

معاون آموزش موسسه مطالعات بینالمللی انرژی، مدیریت ایمنی فرآیند و درسآموزی از حوادث را از جمله رئوس دورههای آموزشی حوزه ایمنی برشمرد و در ادامه به مهم‌ترین برنامههای آموزشی مدیریت بحران اشاره و اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران این است تا در پایان این دوره شرکت‌کنندگان بتوانند درک بهتری از مدیریت بحران درباره حوادث و مشکلات مرتبط با آنها داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیریت بحران ویژه اعضای گروههای مدیریت بحران و همچنین سیستم فرماندهی حادثه (ICS) از نمونه سرفصلهای دوره آموزشی حوزه مدیریت بحران است.

رجبی در ادامه به برنامه جامع توسعه مدیریت انرژی و کربن اشاره کرد و افزود: رویکرد حاکم بر این برنامه مبتنی بر انتقال دانش برای اقدامهای موثر مدیریتی و اقدامهای فنی در حوزه بهینهسازی انرژی و مدیریت کربن است.

وی با اشاره به موانع موجود در مدیریت اثربخش انرژی در شرکتهای تابعه، این برنامه مهارت‌محور را یکی از راهکارهای لازم برای بهینهسازی سیستمهای توزیع و انتقال گرما و نیز بهینهسازی پمپها و کمپرسورهای هوا دانست.

معاون آموزش موسسه مطالعات بینالمللی انرژی در ادامه با اشاره به چالشهای آموزش در صنعت نفت گفت: نبود ارتباطات و تعاملات موثر آموزشی، مشخص نبودن رابطه میان اثر آموزش بر دانش، فناوری و تولید، کمرنگ بودن ارتباط موثر میان مراکز پژوهشی، آموزشی و بنگاههای اقتصادی، نبود نظام مدیریت دانش، نبود شبکه انتقال دانش، آموزش و فناوری، کاربردی نبودن محصولات آموزشی و عدم تجاریسازی آنها، نبود نیازسنجی آموزشی مبتنی بر تحولات بازار، نبود نظام جامع اعتبارسنجی، نقص در نظام آموزش حرفهای، توسعه نیافتن زیرساختهای رقابتپذیری، کمبود آموزشهای مجازی، شکاف بین سیاستهای کلان و برنامههای اجرایی و تصدیگری بیش از حد در فعالیتهای آموزشی از جمله چالشهای آموزش در حوزه صنعت نفت کشور است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نقش مهم صنعت نفت در اقتصاد کشور پس از انقلاب

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

صنعت نفت یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور

در سطح مناطق نفت خیز جنوب اتفاق افتاد؛

رتبه نخست شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون

با هدف کاهش حوادث انجام شد؛

برگزاری مانور درشرکت نفت وگاز گچساران

ارسال نظر