بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت:

آزمایش موفقیت آمیز در شرکت نفت وگاز گچساران

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: آزمایش‎های ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۴۴ هزار و ۲۲۰ نقطه مستعد خوردگی در تاسیسات و خطوط لوله شامل چهار ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران و نرگسی، مجتمع گاز و گاز مایع ۱۲۰۰، چندراهه‌های گازی گچساران و لخته‌گیر سیاهمکان با موفقیت انجام شد.
کد خبر : ۱۸۷۵۲۵

به گزارش بورس نیوز، عزیزالله طریقینژاد گفت: آزمایشهای ضخامت‌سنجی، آلتراسونیک و بررسی نقاط مستعد خوردگی ۴۴ هزار و ۲۲۰ نقطه مستعد خوردگی در تاسیسات و خطوط لوله شامل چهار ایستگاه تقویت فشار ضعیف گچساران، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز گچساران و نرگسی، مجتمع گاز و گاز مایع ۱۲۰۰، چندراهه‌های گازی گچساران و لخته‌گیر سیاهمکان با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: انجام این فعالیت در ۱۹۰ نقطه کاهش ضخامت مشاهده و شناسایی شد که دستورعمل تعویض آنها صادر شد و باید عنوان کرد شناسایی این نقاط به منظور ایمنسازی محیط کار کارکنان، تاسیسات و جلوگیری از وقوع حوادث است.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات در کارخانهها و واحدهای مختلف به میزان ۴۰۶ نفر در روز اشاره کرد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات و تاسیسات، نقاط ضعف و بحرانی تجهیزات و تاسیسات شناسایی و برنامه‌ریزی برای تعمیر و رفع عیوب آنها انجام شد.

طریقینژاد افزود: اندازه‌گیری و پایش میزان خوردگی داخلی در تاسیسات و خطوط لوله به میزان ۲۸۵ نقطه بوده که با انجام پایش خوردگی داخلی در تاسیسات از وضع و میزان خوردگی داخلی اطلاعات کامل به دست آمده و همچنین با بهینهسازی و میزان تزریقی مواد ممانعت‌کننده از بروز خوردگی شدید جلوگیری شده است.

وی به اقدامهای انجام شده در اداره بازرسی فنی و خطوط نفت و گاز این شرکت اشاره و اظهار کرد: بازرسی دوره‌ای و مستمر سامانه‌های حفاظت کاتدی نصب شده روی خطوط لوله زیرزمینی و همچنین اندازه‌گیری میزان اختلاف ظرفیت الکتریکی خطوط و لوله حفاظت کاتدی به تعداد ۷ هزار و ۵۷۱ مورد و بازرسی سامانه‌های تزریق پیوسته مواد شیمیایی در تاسیسات و خطوط لوله جمعا به میزان ۳ هزار و ۴۱۱ دستگاه با موفقیت انجام شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به وسیله انتشار اوراق مالی اسلامی انجام می شود؛

تامین مالی وزارت نفت برای پروژه‌های این شرکت

توسط شرکت پایانه های نفتی ایران انجام می شود؛

90درصد تعمیرات گوی‌های شناور کشور

دستاوردهای شرکت نفت و گاز گچساران تشریح شد؛

گچساران قلب صادرات نفت خام کشور

در سطح مناطق نفت خیز جنوب اتفاق افتاد؛

رتبه نخست شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون

ارسال نظر