بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

هوشمندسازی اقتصاد،حکم سکوی پرش برای اقتصاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هم اندیشی مجموعه مدیران وزارت اقتصاد گفت: هوشمند سازی اقتصاد سکوی پرش اقتصاد ایران است.
کد خبر : ۱۸۷۶۷۸
به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: تنها راه کوچک سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شرکت های دولتی نیست، بلکه در مواردی که خصوصی سازی با مشکل مواجه است، می توان از واگذاری مدیریت و شراکت با بخش خصوصی هم استفاده کرد.

وی افزود: هر چه بخش خصوصی گسترده تر و  توانمند تر باشد، مایه افتخار ما در وزارت اقتصاد به عنوان متولی این امر و نیز رقابتی تر کردن اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد افزود: مجموعه دولت، تا جایی که می تواند، باید تصدی های اقتصادی و اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار کند.

دژپسند با بیان اینکه تمام گلایه ها و شکوائیه ها برای این است که در اقتصاد، گرفتار روش ها و برداشت های سنتی هستیم، اظهار داشت: ما ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره وری، شفافیت، روان سازی امور، کاهش هزینه ها و مبارزه با فساد می شود و حکم سکوی پرش اقتصاد کشور را دارد.

وزیر اقتصاد در ادامه، ضمن تاکید بر برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای مدیران وزارتخانه در  حوزه های تخصصی، از اشراف و تسلط کامل به حوزه کاری و قوانین و برخورداری از اعتماد بنفس در اجرای قوانین و دفاع از قلمرو و حیطه وظایف وزارتخانه به عنوان شرایط اصلی تصدی آنان یاد کرد.

این گزارش حاکی است، مدیران حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، مباحثی چون اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به گمرکات کشور، مناطق آزاد، کاهش هزینه های تولید برای فعالان اقتصادی، حرکت از "مدیر محوری" به سوی "کارمند محوری" در نظام اداری و ... را مطرح کردند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر