بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
در نشست هم‌اندیشی با کارآفرینان جوان مطرح شد؛

نظر وزیر اقتصاد درباره اهمیت کارآفرینی

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی با تاکید بر استفاده از نخبگان و به ویژه جوانان در سیاستگذاری ها از سوی دولت، کارآفرینان جوان را سرمایه های ذی قیمت کشور خواند.
کد خبر : ۱۸۸۰۵۳
به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند با بیان این مطلب، ثبات بازار ارز در شرایط فعلی کشور را مهم تر از کاهش قیمت آن خواند و گفت: به همین دلیل، دولت در چند ماه اخیر، همه تمرکز خود را بر ثبات بازار ارز قرار داد و موفقیت های خوبی هم داشت.

وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی با مدیریت قوی، بدون سرکوب بازار ارز، هدایت و کنترل نرخ آن را در دست گرفته است.

دژپسند در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: همگان شاهد بودیم که به رغم برخی پیش بینی های بدبینانه، نرخ ارز، از یک محدوده خاص بالاتر نرفت و امیدواریم با تداوم سیاست های موجود، شاهد کاهش نرخ آن هم باشیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه باید خودمان را به نحوی آماده کنیم که در برابر تکانه های بیرونی، تاب آوری داشته باشیم، افزود: اگر شرایط را خوب تدبیر کنیم، قطعا از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت، کسانی که صادرات زیر یک میلیون دلار در سال داشته باشند، بطور کامل از ارائه ارز خود به سامانه نیما معاف و کسانی که بین یک تا سه میلیون دلار صادرات داشته باشند، از معافیت معادل ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه به زودی سامانه ای برای ارتباط مستقیم کارآفرینان جوان با وزارتخانه راه اندازی می شود، از کارآفرینان خواست، ارتباط خود را با این وزارتخانه حفظ کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد هوشمند، حساب ویژه ای بر روی کارآفرینان دانش بنیان باز کرده ایم، اظهار داشت: ما میدانیم ظرف دو سال باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم، اقتصاد دیجیتال محقق نمی شود ولی اگر بتوانیم در این مدت، بستر سازی لازم را برای این کار انجام دهیم، گام بزرگی برداشته ایم.

وی با اشاره به تاثیرات منفی وجود نوسان در سیاستگذاری از سوی دولت، بر لزوم رعایت اصل "پیش اگاهی" مخاطبان، از سیاست های آتی دولت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی آنها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در سالجاری بالغ بر 36 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم، گفت: اگر موفق شویم همین میزان ارز حاصل از صادرات را به سرعت به اقتصاد برگردانیم، اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور خواهد افتاد.

دژپسند افزود: عده ای می گویند باید از اقتصاد نفتی پرهیز کرد، ولی من می گویم باید از بودجه ریزی مبتنی بر نفت پرهیز و درآمدهای ناشی از صادرات نفت و گاز را صرف زیر ساخت های توسعه کرد.

وزیر اقتصاد همچنین تاکید کرد: ما از نظر قوانین و مقررات برای سرمایه گذار خارجی فرش قرمز پهن کرده ایم ولی من معتقدم ضمن اهمیت توجه به سرمایه خارجی باید به طور ویژه تر برای شما کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی فرش قرمز پهن کرده و موانع و مشکلات پیش روی شما را با سرعت رفع کنیم.

وی همچنین تاکید کرد، وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه متولی در حوزه سرمایه گذاری خارجی آماده همکاری همه جانبه با صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی برای رفع هر گونه مشکلی در فرایند جذب سرمایه خارجی است.

گفتنی است در پایان این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور دستوراتی صریح به سازمان مالیاتی، گمرک و نظام بانکی از آنها خواست ضمن ایجاد کمیته مشترک کاری با نمایندگان کارآفرینان جوان، همه موانع برشمرده شده در این نشست بررسی و نتیجه اقدامات گزارش شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دومین همایش ملی اقتصاد دفاع مطرح شد؛

اظهارنظر وزیر اقتصاد درباره ایجاد تنگنا در معیشت مردم

پذیرش روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون توسط گمرکات دو کشور؛

توافق جدید گمرکات ایران و ترکیه حاصل شد

ارسال نظر