بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

صنعت نفت یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت نفت ایران در طول حیات انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است، گفت: در طول این سال‌ها، حتی در زمان جنگ تحمیلی، توسعه و صادرات نفت ایران متوقف نشد و این صنعت امروز بدون‌شک یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور است.
کد خبر : ۱۸۷۷۴۴

به گزارش بورس نیوز، اسدالله قره‌خانی با اشاره به اینکه صنعت نفت ایران در طول حیات انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های مختلفی را تجربه کرده است، گفت: در طول این سال‌ها، حتی در زمان جنگ تحمیلی، توسعه و صادرات نفت ایران متوقف نشد و این صنعت امروز بدون‌شک یکی از عوامل توسعه اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تحریمی آمریکا پس از انقلاب اسلامی علیه صنعت نفت ایران، همیشه محکوم به شکست بوده است، افزود: ما تحریم‌ها را در ادوار مختلف تجربه کرده‌ایم، اما این دوره نگاه آمریکایی‌ها به تحریم نگاه جدیدی است و ما نیز سناریو‌های مختلفی برای این نوع نگاه خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادرات نفت ما به صفر نخواهد رسید، کما اینکه مشاهده کردیم چگونه رئیس جمهوری آمریکا با معافیت هشت کشور موافقت و به نوعی از اظهارات پیشین خود عقب نشینی کرد.

قره‌خانی با بیان اینکه سهم گاز در سبد انرژی کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک درصد بود، عنوان کرد: امروز بسیاری از شهرها و روستاهای دورافتاده کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و حتی این مقوله به اشتغال‌زایی و توسعه کشور نیز کمک کرده است.

وی تاکید کرد: معتقدم تحریم‌ها آنقدر تاثیرگذار نیست که ما نتوانیم به اهدافمان برسیم، کما اینکه در طول این چهل سال موفقیت‌های بزرگی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بدست آمده و آمریکایی‌ها هم فکر نمی‌کردند صنعت نفت ایران به موقعیتی دست یابد که آنها نتوانند آن را از فضای بین‌المللی حذف کنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت:

تبعات ارز تک نرخی و 4200 تومانی برای اقتصاد کشور

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نقش مهم صنعت نفت در اقتصاد کشور پس از انقلاب

ارسال نظر