بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد؛

جذب 372میلیارد ریالی سرمایه بخش خصوصی در منطقه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از سال ‎ ۹۲ تا ۹۶ در مجموع حدود ۳۷۲ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب شده است.
کد خبر : ۱۸۸۰۲۳

جذب 372میلیارد ریالی سرمایه بخش خصوصی در منطقه پارس

به گزارش بورس نیوز، پیروز موسوی با اشاره به تلاشهای کارکنان صنعت نفت گفت: این صنعت توانست با عملیاتی جهادگونه در یک بازه زمانی مشخص برداشت گاز از مخازن دریایی پارس جنوبی را افزایش دهد و از قطر پیشی بگیرد که نتیجه مثبت و موثری برای کشور در پی داشت.

وی با اشاره به نقش صنعت نفت در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی خوشبختانه پتروشیمیهای عظیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث شد که در شرایط تحریم میتوانند نقطه اتکایی برای کشور باشند و درآمد ارزی خوبی ایجاد کنند. صنعتگران نیز در این منطقه برای خلق ارزش و ایجاد زنجیره کامل تولید نفت و گاز حضور فعالانهای داشتهاند.

موسوی افزود: ما توانستهایم محیط زیست را در کنار توسعه صنعت نفت مدیریت کنیم، گرچه در برخی مواقع کاستیهایی وجود داشته است، اما هماکنون برای به صفررساندن گازهای ارسالی به مشعل در منطقه تلاش میکنیم.

وی با بیان اینکه زیستگاههای دریا و خشکی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کنترل شدهاند و جلوی تخریب آنها گرفته شده است، گفت: از زمان تاسیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکنون ۱۴۰۰ هکتار فضای سبز در منطقه ایجاد شده است.

موسوی با اشاره به مشکلات مردم ساکن در حوزه پیرامونی صنعت نفت گفت: ما در این سالها تلاش کردیم به جامعه پیرامونی صنعت نفت کمک کنیم و خوشبختانه این جامعه از نظر تحصیلات و مهارت رشد خوبی داشته و جوانان این مناطق امروز بسیار توانمند و صنعتگر هستند.

وی افزود: جادهها و زیرساختهایی ایجاد کردهایم که مردم منطقه میتوانند از آنها بهرهمند شوند و در حوزه توسعه آب و برق، درمان و دیگر خدمات هم تلاش بسیاری کردهایم. به‌طور کلی از ابتدای فعالیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این منطقه تاکنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه فعالیتهای عامالمنفعه هزینه شده است و خوشبختانه در سالهای اخیر سازمانهای مردم‌نهاد بسیار خوبی در مناطق عسلویه، کنگان و دیر فعالیت خود را آغاز کردهاند که نگرشی بسیار علمی و مترقی دارند.

موسوی با اشاره به سرمایه چشمگیری که پس از انقلاب در این منطقه جذب شده است، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ در مجموع حدود ۳۷۲ میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جذب شده است. در این پنج سال، مجموعا حدود ۲۹۶ هکتار از اراضی منطقه در قالب قراردادهای اجاره به شرط تملیک به سرمایهگذاران واگذار شده، همچنین از سال ۹۶ قالب قراردادهای سازمان تغییر کرده و واگذاریها به صورت اجاره بلند‌مدت درآمده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: بحث تکمیل کریدورها که به صنایع پایین‌دست پتروشیمی منتهی میشوند مطرح است تا با راهاندازی آنها آب، برق، گاز شیرین، خوراک، پروپان، آب دریا و بخار منتقل شود. بدین ترتیب حدود ۱۵۰ کارگاه و کارخانه میتوانند در منطقه فعالیت کنند که با فعال شدن این کارگاهها، حدود ۷ هزار نفر به کار میشوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر