بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد:

سهم بیمه درمان در سبد بیمه ایران کاهش یافت

بیمه ایران در سهام بانکی، بورسی و در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت مثل شرکت‌های ساختمانی سرمایه گذاری می‌کند.
کد خبر : ۱۸۸۰۴۶
به گزارش بورس نیوز، محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران روز سه شنبه 16 بهمن ماه 97 در نشست خبری در جمع خبرنگاران بل اعلام مطلب بالا افزود: بیمه ایران طی سال‌های گذشته، ​ بحران‌های مختلفی داشته که تعداد قابل توجهی از آن‌ها را ساماندهی و ریشه یابی کرده است، همچنین بیمه ایران یک بنگاه بازرگانی است که باید سودآور باشد و درکنار آن دولت تکالیفی به بیمه ایران می‌دهد که در تضاد در سودآوری و بنگاه داری است، اما ما در تلاشیم که از طریق بنگاه داری سودآوری شرکت را هم داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه افزود:  با اعمال تحریم ها، صندوق ویژه تحریم و صندوق اتکایی ویژه تحریم را با کمک بیمه مرکزی ایجاد کردیم و فعلاً در این زمینه مشکلی نداریم.

پورکیانی با اشاره به اینکه بیمه ایران براساس هدف گذاری در سال ۹۷، ۶ اولویت را دنبال می‌کند گفت: کنترل نقطه سربه سر، شفافیت و سلامت اداری، وصول مطالبات، اصلاح پرتفوی و توسعه بیمه‌های زندگی، افزایش فروش نقدی و مدیریت بهینه صدور خسارت از اولویت‌های امسال بیمه است.

وی ادامه داد: کنترل خسارت در ۱۰ ماهه امسال­ ­از ۶۸ درصد به ۶۹ درصد رسیده و ما رشد خوبی در این زمینه داشته ایم.

پورکیانی با بیان اینکه ۱۸ درصد بدهکاری بیمه را وصول کردیم گفت: ما امسال به دنبال این بودیم که زیرساختی را بوجود بیاوریم تا بتوانیم انقلابی در زمینه بیمه‌های زندگی ایجاد کنیم و براساس برنامه ششم که تکالیفی را به عهده صنعت بیمه گذاشته بتوانیم تکالیف خود را پوشش لازم بدهیم.

وی ادامه داد: در همین راستا بعد از بیمه‌های شخص ثالث، بیمه درمان رشته دوم بیمه ایران است که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: سهم بیمه‌های درمان امسال به ۹ درصد رسیده است.

پورکیانی با اشاره به اینکه ما تلاش می‌کنیم بیمه‌های زندگی را به عنوان رشته دوم جایگزین کنیم گفت:​ از ابتدای امسال جلساتی تشکیل دادیم و مجتمع بیمه‌های تخصص عمر را راه اندزای کردیم که در همین راستا ۳ هزار نفر برای بیمه‌های عمر ثبت نام کردند و امیدواریم تا پایان سال به این افراد کد نمایندگی بدهیم.

وی ادامه داد: هزار و ۵۰۰ نماینده بیمه عمر را جذب کردیم که در ۶۳۰ تیم ساماندهی شده اند و نتیجه این اقدام را در سال آینده و در پرتفوی بیمه خواهیم دید.

مدیرعامل بیمه ایران درخصوص میزان مطالبات این بیمه گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب بیمه ما است که ما توانستیم از این میزان ۱۸ درصد آن را وصول کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و آموزش و پرورش ازجمله بدهکاران بیمه ایران بودند که ۵۰ درصد بدهی خود را پرداخت کرده اند.

پورکیانی درخصوص افزایش بیمه بدنی اتومبیل‌ها با توجه به افزایش قیمت خودرو گفت: ما براساس نرخی که در بیمه‌های بدنه اعمال شده پوشش بیمه‌ای می‌دهیم و در بیمه بدنه افزایش نرخ نداریم.

مدیرعامل بیمه ایران درباره راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: راننده محور بودن بیمه شخص ثالث ایده آل صنعت بیمه است، ولی باید زیرساخت‌های آن فراهم شود که هنوز این زیرساخت‌ها به طور کامل ایجاد نشده و در صورتی که این زیرساخت‌ها فراهم شود حتماً به سمت آن حرکت می‌کنیم و در همه موارد منافع مردم را هم درنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه سهم بیمه شخص ثالث بیمه ایران در ۱۰ ماهه امسال از ۴۸ درصد به ۵۱ درصد رسیده است گفت: این افزایش سهم بیمه بخاطر استقبال مردم از بیمه ایران است، زیرا بیمه ایران در تمام نقاط کشور شعبه پرداخت خسارت دارد.

پورکیانی درخصوص قرارداد‌های بیمه ایران با ایران خودرو و سایپا گفت: ایران خودرو همکاری خوبی با بیمه ایران داشته و تحت نرم افزار کاویست فعال است و ایران خودرو بدهی‌های خود را به شرکت بیمه پرداخت کرده است، ولی سایپا بدهی بالایی دارد که رقمی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی درخصوص شرکت‌های فعال در کنسرسیوم انرژی گفت: ۱۰ شرکت بیمه‌ای در کنسرسیوم انرژی فعال بودند که در زمان تحریم خدمات بیمه لازم را به شرکت‌های نفت و گاز و انرژی ارائه کنند و اخیراً نیز بیمه ایران به این کنسرسیوم اضافه شد و ما به دنبال شرکت‌های بیمه‌ای فعال دیگر هم هستیم تا از سهم بیمه بیشتری استفاده کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران درباره پرداخت خسارت پلاسکو گفت: ما خسارت پلاسکو را به طور کامل پرداخت کردیم و درخصوص پرداخت خسارت در کرمانشاه نیز در گیلان غرب و سرپل ذهاب ۸۰ درصد را در همان هفته‌های اول پرداخت کردیم و فقط ۲۰ درصد آن باقی مانده که البته پرونده خسارتی نیست که ما آن را پرداخت نکرده باشیم.

وی گفت: با پایین آمدن سود بانکی بیمه ایران سرمایه گذاری‌های بورسی و ملکی خود را گسترش خواهد داد البته باید این نکته را درنظر داشته باشیم که شرکت‌های بیمه‌ای باید حداقل ۳۰ درصد در بانک‌ها سرمایه گذاری کنند.

پورکیانی درباره افزایش سرمایه بیمه ایران گفت: افزایش سرمایه تأثیر زیادی در افزایش توانگری مالی ندارد و هر ۷۰ میلیارد تومان فقط ۱ درصد توانگری مالی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مؤثر در توانگری مالی کاهش ریسک بیمه گری است که ما باید آن را افزایش دهیم.

وی درخصوص زیان انباشته بیمه ایران گفت: زیان انباشته بیمه ایران از سال ۹۰ شروع شده و در سال ۹۶ به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که ریشه‌های عمده این زیان انباشته رقمی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان مربوط به تغییر رویه ذخیره گیری، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه فرصت از دست رفته و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بیمه شخص ثالث است.

مدیرعامل بیمه ایران گفت: از سال ۹۰ ذخیره گیری بیمه ایران سرعت گرفته و این نشان دهنده توانمندی بیمه ایران است.

وی با بیان اینکه بیمه ایران در بخش مناطق آزاد فعالیت ندارد گفت: در مناطق آزاد بیمه ایران معین کار‌های بیمه‌ای را انجام می‌دهد که ما درحال تصمیم گیری برای آن هستیم.

پورکیانی درخصوص سرمایه گذاری بیمه‌های زندگی گفت: بیمه ایران در سهام بانکی، بورسی و در سرمایه گذاری‌های بلندمدت مثل شرکت‌های ساختمانی سرمایه گذاری می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد؛

واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

پیشنهاد ۱۵ درصدی شورای‌عالی بیمه به دولت؛

تعرفه‌های پزشکی ۹۸ چقدر رشد می‌کند

ارسال نظر